April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه ایران در سومین هفته از آبان ماه؛
کد خبر: ۳۴۱۶۲۶
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
شاخص بورس در آخرین روز از هفته با رشد بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحدی به پله یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی رسید.
شاخص بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحد رشد کرد
به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:

شاخص کل بورس در اواین روز از هفته با ۲۸ هزار و ۹۳ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۳۶۴ واحد کاهش در رقم ۳۷۱ هزار و ۵۲۰ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۴۳۱ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم با ۲۷۳ واحد کاهش رقم ۱۵ هزار و ۸۹۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۰۶ هزار معامله انجام شد که ۹۶۸ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

رو پس از آن نیز شاخص کل بورس با افت ۲۲ هزار و ۴۰۲ واحدی، به یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. بر این اساس شاخص کل به یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید؛ ضمن اینکه شاخص کل هم وزن نیز ۲۷۰۸ واحد افت کرد و به ۳۶۸ هزار و ۸۶۶ واحد رسید. تعداد معاملات ۲۷۵ هزار و ۲۹۷ واحد رسیده است و نماد‌های فملی، کگل، فولاد، خودرو، وبملت، پارس و شتران بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص بورس در روز دوشنبه با ۲۵ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۷۹۶ واحد کاهش یافت و رقم ۳۶۶ هزار و ۷۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۸۲ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند و ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی زرماکارون، سرمایه گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق ابادان، تامین سرمایه امین و ملی صنایع مس ایران نیز نماد‌های پربیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس نیز ۱۳۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۱۵ هزار و ۴۸۳ واحد ایستاد. در این بازار ۳۱۱ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال انجام شد.

شاخص بورس در روز سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹ با رشد ۸ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۲۲۳ هزار واحدی شد. همچنین نماد‌های فملی، فولاد، خودرو، کچادحکشتی، وغدیر و نوری یشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشته اند. شاخص کل فرابورس با رشد ۹۹ واحدی وارد کانال ۱۵ هزار و ۵۸۳ واحدی شد.

شاخص بورس در آخرین روز از هفته با رشد بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحدی به پله یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی رسید. در این معاملات تعداد ۹۳۵ هزار سهم اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بیش از ۹ هزار و ۷۲۷ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۲۳۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور ۸۴۹۰ واحد، شاخص بازار اول ۸۱۶۴ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۷۰ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۰۶ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۵۸۸ واحد رشد کردند. لازم به ذکر است که خودرو، خگستر، وبصادر، شبندر، فولاد، سیتا و خساپا از جمله نماد‌های پرتراکنش امروز بودند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 

 

گزارش از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: