April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۱۷۲۴
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
0
وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور ۳.۸ درصد طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است . این رقم در سه ماهه دوم برابر با ۸ درصد بود.

اقتصاد روسیه 3.6 درصد ضعیف شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، اقتصاد روسیه 3.6 درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کوچک شد و توانست نیمی از 8 درصد رکود سه ماهه دوم را جبران کند . اقتصاد روسیه در فصل بهار جهت مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل شده بود .


نتایج اولیه سه ماهه سوم سال جاری که توسط اداره ملی آمار روسیه، روس استات، اعلام شده بهتر از تخمین‌های قبلی دولت بوده است . وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور 3.8 درصد طی این دوره کاهش یافته است .

این نتایج حاکی از آن است که اقتصاد روسیه از سه ماهه دوم و کاهش 8 درصدی تولید ناخالص داخلی به خاطر محدودیت‌های کرونایی، رو به رشد بوده است .

بازگشایی اقتصاد به برخی از بخش‌های آسیب دیده فرصت آغاز روند بهبودی را داد. آمار نشان می‌دهد بخش کشاورزی روسیه 2.7 درصد رشد کرده است. تحلیلگران عقیده دارند افزایش نسبی تقاضا به روند بهبود اقتصاد کمک کرده است. مردم به تدریج شروع به خرید اقلامی مانند خودرو و سایر وسایل خانگی کرده‌اند .


برخی بخش‌ها هنوز تحت فشار شدید قرار دارند. تولید 5 درصد کاهش یافته و استخراج منابع معدنی 11.5 درصد پایین آمده است .

طبق گزارش روس استات، خرده‌فروشی در سه ماهه سوم 2.5 درصد نسبت به سال گذشته در همین دوره کاهش یافته و رفت و آمد مسافران تقریباً نصف شده است .

اقتصاددان‌ها هشدار می‌دهند این روند مثبت ادامه نخواهد داشت و رکود بیشتری در سه ماهه پایانی سال به وجود خواهد آمد. آنها می‌گویند تقاضای مصرف کنندگان هنوز زیر سطح قبل از بحران کرونا قرار دارد .

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: