کد خبر: ۳۴۱۸۹۶
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
0
بورس در روز گذشته دو روی مثبت و منفی داشته است. به نظر می‌رسد در معاملات روز سه‌شنبه اگر روی مثبت بورس تقویت شود می‌تواند موجب تدوام رشد شاخص‌های بورس شود و در مقابل اگر روی منفی آن تقویت شود می‌تواند موجب نزول بازار شود.
نقطه ضعف بورس در دوران نقاهت
به گزارش پول نیوز، در معاملات روز دوشنبه، بورس توانست چهارمین روز مثبت را ثبت کند. بسیاری از فعالان بازار معتقدند اگر بورس ۳.۵ روز صعودی پیاپی را پشت سر بگذارد می‌توان آن را تغییر روند بازار به سمت بالا قلمداد کرد. علاوه بر این، کاهش صف‌های فروش و افزایش صف‌های خرید در معاملات روز دوشنبه، معامله‌گران را به تداوم حرکت صعودی بورس امیدوار کرد.

برترین تقاضا‌ها

در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۱۵ نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته ۱۲۶ درصد افزایش یافت. در بورس، نماد‌های شپنا (پالایش نفت اصفهان)، بترانس (ایران ترانسفو)، و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس بیشترین تقاضا به نماد‌های وهور (مدیریت انرژی امید تابان امید)، رافزا (رایان هم‌افزا) و اعتماد (صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان) اختصاص داشت.

برترین عرضه‌ها

در پایان معاملات دوشنبه، ۱۴۳ نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش نسبت به روز گذشته ۴.۶ درصد کاهش یافت. در بورس بیشترین عرضه به نماد‌های وملی (هلدینگ ملی)، خزامیا (زامیاد) و تپمپی (پمپ‌سازی ایران) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه دولت اراد ۵۳، اراد ۵۴ و اراد ۴۹ برای سومین روز متوالی بیشترین عرضه را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس دوشنبه به نماد‌های بترانس (ایران ترانسفو)، کاما (شرکت باما) و غچین (کشت و صنعت چین چین) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نماد گکوثر (هتل پارسیان کوثر اصفهان) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی (نماد‌های تملی ۸۰۴ و تملی ۸۰۱) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نماد‌های خودرویی تعلق داشت. سهام نماد‌های خزامیا (زامیاد)، خوساز (محورسازان ایران خودرو) و خموتور (موتورسازی تراکتورسازی ایران) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس نماد‌های حسیر (ریل سیر کوثر) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی ۷۱۱، تملی ۷۰۱، تملی ۷۰۴ و تملی ۷۰۲ بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

خروج محدود پول‌های حقیقی از بورس

در معاملات روز دوشنبه بازار سهام تهران ۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی به نماد‌های وپاسار (بانک پاسارگاد)، وشهر (بانک شهر) و صبا (سرمایه‌گذاری صبا تامین) اختصاص داشت.

پیش بینی بورس امروز

هر چند که در معاملات روز دوشنبه بورس توانست با رشد تقاضای معامله‌گران حقیقی، به روند صعودی خود ادامه دهد، اما بازار دو روی مثبت و منفی داشت. در معاملات روز سه‌شنبه اگر روی مثبت بورس تقویت شود می‌تواند موجب تدوام رشد شاخص‌های بورس شود و در مقابل اگر روی منفی آن تقویت شود می‌تواند موجب نزول بازار شود.

روی مثبت بازار سهام

اتفاق مثبت بازار در روز دوشنبه رشد ارزش صف‌های خرید و کاهش ارزش صف‌های فروش بود. ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲۶ درصدی به رقم هزار و ۴۳۷ میلیار تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۴.۶ درصد کاهش یافت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: