کد خبر: ۳۴۲۴۱۹
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
0
کارشناس بازار ارز بیان کرد: بازار ارز تحت تاثیر عوامل مالی رفتاری است که باعث انحراف جدی نرخ ارز از قیمت ذاتی آن می‌شود که در جامع امروزی امری پذیرفته شده و تایید شده است.
تولیدی//// منتشر نشود/////  اقتصاد کشور نسبت به سال‌های اخیر شکننده‌تر شده است/ کنترل قیمت دلار واقعی است؟
به گزارش پول نیوز، میثم رادپور کارشناس بازار پول و سرمایه در خصوص تثبیت نرخ ارز گفت: مهمترین عامل ثبات بازار ارز، عرضه و تقاضای مردم است. با توجه به جهش قیمت که در حوزه نرخ دلار وجود داشت تعادل این بازار به هم ریخت همچنین بخشی از این تعادل به علت کاهش تقاضا از بین رفت.

وی افزود: باید دید ادعای دولت مبنی بر تثبیت قیمت ارز و دلار تا چه مدت دوام خواهد داشت. با توجه به مشکلات ارزی موجود در کشور، مشکل صادرات نفت و کسری بودجه در کشور تنها می‌توان به صورت کوتاه مدت قیمت ارز را کنترل کرد.

رادپور اظهار کرد: دولت در معرض استقراض از بانک مرکزی است و با تثبیت قیمت دلار فشار شدیدتری را متحمل خواهد شد.

این کارشناس بازار پول و سرمایه عنوان کرد: بازار تحت تاثیر عوامل مالی رفتاری است که باعث انحراف جدی نرخ ارز از قیمت ذاتی آن می‌شود که در جامع امروزی امری پذیرفته شده و تایید شده است بنابراین نرخ واقعی دلار ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار و ۶۰۰ است و این قیمت‌های کمی برای نرخ دلار نیست.

میثم رادپور بیان کرد: اگر قیمت ارز با ۳ هزار تومان مقایسه شود متوجه جهش بسیار بزرگ نرخ ارز هستیم وقتی بازار ارز از ۳ هزار تومان به سمت ۲۰ هزار تومان قدم بر می‌دارد، نیرو‌هایی برای برگرداندن نرخ ارز فعال می‌شود و در ادامه این جهش بازار ارز، تقاضای ارز کاهش و قدرت خرید مردم روز به روز کمتر می‌شود همچنین فشار بسیاری بر بازار ارز وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما با گذشت چند ماه یا چند سال، باز هم بازار اررز دچار جهش در نرخ می‌شود. همچنین دوره‌های ایجاد جهش ارزی کوتاه‌تر شده و خیلی زود جهش ایجاد می‌شود.

این کارشناس بازار پول و سرمایه عنوان کرد: کشور ما تحت تاثیر تحریم از سوی کشور‌های خارجی است و همین موضوع اقتصاد کشور را نسبت به سال‌های اخیر شکننده‌تر کرده است. جهش ارزی سال‌های قبل نسبت به سال ۹۶ و ۹۷ در کشور قابل تحمل‌تر بود و به راحتی می‌شد آن را کنترل کرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: