April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۲۸۰۴
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۱۴۸ واحد بسته شد.

دلار 0.16 درصد افت کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، به نظر می رسد در کوتاه مدت شاهد تغییرات گسترده در رویکرد دولت بایدن نسبت به دولت ترامپ نخواهیم بود. جو بایدن- رئیس جمهور منتخب این کشور در مصاحبه جدیدی گفته است که قصد ندارد بلافاصله تغییرات رادیکال در سیاست های دولت قبل بدهد. بایدن اولویت اصلی دولت خود را احیای اقتصاد آمریکا خواند و با ابراز تاسف نسبت به وضعیت کنونی به دلیل کرونا گفت: انتظار دارم حتی قبل از روی کار آمدن دولت جدید، سنا و کنگره لایحه بسته حمایتی جدید از اقتصاد را تصویب و برای اجرا ابلاغ کنند.

در ژاپن نیز رئیس بانک مرکزی این کشور از آمادگی این نهاد برای اجرای بسته های حمایتی بیشتر در صورت لزوم خبر داده است.

چشم انداز اقتصادی جهان رو به بهبود است و این مساله به نوبه خود باعث کاهش دارایی های امن تر و افزایش تقاضا برای دارایی های پرریسک شده است. در ماه نوامبر، رشد بخش تولیدات چین به بالاترین سطح خود در طول سه سال اخیر رسیده است و این مساله می تواند نقش رهبری چین در رهبری رشد اقتصادی جهان را تقویت کند. از سوی دیگر در اروپا زمان برای انگلیس و اتحادیه اروپا به سرعت در حال گذشتن است و طرفین هنوز نتوانسته اند به توافقی بر سر چارچوب روابط آینده خود با یکدیگر برسند. نخست وزیر اسکاتلند با انتقاد از روند فعلی مذاکرات برگزیت از برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه از انگلیس دفاع کرده است.

حساسیت بازارهای مالی نسبت به خبر توسعه واکسن کرونا بیشتر شده است؛ چرا که اگر این تولید انبوه این واکسن ها بیشتر از حد انتظار طول بکشد یا واکسن ها اثربخشی لازم را در بین تمامی سنین و گروه ها نداشته باشند، احتمالا شاهد اعمال جدید قرنطینه ها و تعطیلی کسب و کارها خواهیم بود؛ به ویژه آن که این قرنطینه ها هزینه اقتصادی کاملا قابل توجهی دارند. برای مثال، یک مدل سنجی صورت گرفته توسط مدرسه کسب و کار پاریس و دانشگاه میلان ایتالیا نشان می دهد که بین ماههای می تا مارس قرنطینه سراسری به میزان ۱۶۸ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت زده اما جان حدود ۲۹ هزار نفر را نجات داده است.

وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد نهایی سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است. سطح تولیدات ناخالص داخلی در آمریکا هنوز ۳.۵ درصد نسبت به قبل از آغاز بحران کرونا فاصله دارد.

اریک نیلسون- تحلیلگر ارشد ارزی در بانک ولز فارگو- گفت: این طور به نظر می رسد که شاهد یک جدال نیرومند بین افراد خوشبین و بدبین هستیم. احتمالا همه معتقدند که در بلندمدت با وارد شدن واکسن کرونا شرایط تا حد زیادی تتغییر خواهد کرد اما این وحدت نظر در خصوص چشم انداز کوتاه مدت کمتر وجود دارد و عده ای معتقدند که بازگشت قرنطینه ها به معنای طولانی تر شدن زمان لازم برای احیای اقتصادی خواهد بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۱۴۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۸ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۲ به ۱.۲۰۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۰۴.۵۰۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۶۳ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: