کد خبر: ۳۴۲۹۳۵
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
0
شرکت لیزینگ اقتصاد نوین با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام شد.
آمادگی
به گزارش پول نیوز، شرکت لیزینگ اقتصاد نوین از ۱۵ آذر در پلاک ۵۷۹ با نماد "ولنوین" در بخش سایر واسطه‌گری‌های مالی در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام (۱۷ درصد به عموم و ۳ درصد به صندوق‌ها) باشد. همچنین تعهد عرضه ۱۰ درصد دیگر ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از تاریخ عرضه اولیه با هماهنگی بورس تهران اخذ شده است.

طبق بررسی‌های بورس پرس، لیزینگ اقتصاد نوین ۱۴ مرداد سال ۸۵ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. این شرکت در حال حاضر فاقد نمایندگی و شعبه در داخل و خارج بوده و جزو شرکت‌های گروه بانک اقتصاد نوین است.

سرمایه اولیه شرکت در هنگام تاسیس ۱۰ میلیارد تومان بوده که طی چهار مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری این شرکت با ۶۰ نیروی انسانی، بانک اقتصاد نوین با ۹۵ درصد وجود دارد و سایر سهامداران شامل تامین آتیه درخشان نوین، آتیه تابان نوین، سرمایه گذاری اقتصاد نوین، کارگزاری بانک اقتصاد نوین، خدمات ارزی و صرافی اقتصاد نوین می‌شود.

موضوع فعالیت شرکت شامل خرید انواع کالا‌های سرمایه‌ای گران قیمت نظیر اتوبوس، کامیون، ماشین آلات سنگین، خودرو، ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات، کالا‌های مصرفی بادوام، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم خانگی و کالا‌های مشابه و واگذاری آن‌ها به متقاضیان در قالب عقود اجاره و یا فروش اقساطی، خرید و فروش انواع اوراق بهادار به منظور مدیریت نقش شوندگی در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ذیربط است.

در جهت رعایت دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت‌های لیزینگ و موافقت سهامدار اصلی (بانک اقتصادنوین) مبنی بر موضوع ادغام، مجمع فوق العاده در ۳۰ مرداد سال ۹۶ تشکیل و با ادغام شرکت مدیریت سرمایه و ساخت سازه فرآیند آرین در شرکت لیزینگ اقتصادنوین موافقت شد. انتقال کلیه اموال و دارایی ها، مطالبات، دیون و تعهدات شرکت ادغام شونده و قیمت دفتری به لیزینگ اقتصاد نوین تصویب شد.

شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در جهت حفظ منافع سهامداران و افزایش سودآوری آن‌ها در سال‌های گذشته همواره بطور میانگین ۸۹ درصد از سود سهام را تقسیم کرده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: