April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیر عامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد:
کد خبر: ۳۴۲۹۶۹
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
0
مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت:خوشبختانه این بانک هیچگونه محدودیت منابع به لحاظ ارزی و ریالی ندارد و آمادگی دارد به تمامی صادرکنندگان حائز شرایط خدمات و تسهیلات خود را ارائه کند.

ارائه خدمات و تسهیلات به صادرکنندگان حائز شرایط

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، علی صالح آبادی در نشست مجازی بررسی خدمات بانک توسعه صادرات ایران، تامین مالی صادرکنندگان، مسائل و مشکلات و راهکارها در استان کرمان ضمن تاکید بر اهمیت ارزآوری از طریق صادرات کالای غیر نفتی در شرایط محدودیت های ناشی از تحریم های نفتی، گفت: ضرورت تامین نیازهای ارزی کشور در شرایط خاص کشور، این حوزه از تجارت را از فعالیتی لوکس به فرایندی با اهمیت، اثر گذار و سرنوشت ساز در عرصه اقتصادی کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در مسیر صادرات اعم از چالش های حمل و نقل، گمرک و نقل و انتقالات مالی، صادرکنندگان را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: وظیفه اصلی ما به عنوان بانک تخصصی حامی صادرات کشور، حمایت همه جانبه و مستمر از صادرکنندگانی است که علی رغم ریسک های جدید حوزه تجارت بین الملل، حداکثر تلاش خود را به کار بسته و صادرات را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: خوشبختانه این بانک هیچگونه محدودیت منابع به لحاظ ارزی و ریالی ندارد و آمادگی دارد به تمامی صادرکنندگان حائز شرایط استان کرمان خدمات و تسهیلات خود را ارائه کند.
صالح آبادی با بیان اینکه، امیدوارم با مشارکت اتاق بازرگانی ارتباط موثر بین صادرکنندگان و بانک توسعه صادرات شکل گیرد؛ تصریح کرد:آمادگی داریم انواع خدمات بانکی اعم از تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای ال سی داخلی و ضمانت نامه و خرید و فروش ارز از طریق صرافی توسعه صادرات را در اختیار صادرکنندگان استان قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تامین مالی صادرکنندگان وجود ندارد، گفت: صادرکنندگان استان کرمان می توانند به تناسب میزان صادرات از منابع ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات ایران استفاده کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اذعان داشت: این بانک بالغ بر 550 میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی بازپرداخت داشته و مجددا از این محل تسهیلات دریافت کرده است که با رایزنی های انجام شده با سازمان توسعه تجارت و استخراج لیستی از صادرکنندگان، تسهیلات تلفیقی خود را با نرخ 14.5 درصد، با حداقل بوروکراسی و کمترین زمان به آنها اعطا می کند.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده در این نشست در مورد نرخ تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران، گفت: تسهیلات تلفیقی بانک توسعه صادرات ایران، با نرخ مصوب 14.5 درصد در اختیار مشتریان قرار می گیرد و حجم این تسهیلات بستگی به میزان تامین منابع از صندوق توسعه ملی دارد.

یادآور می شود، نشست مجازی بررسی راهکارهای تامین مالی صادرات با هدف واکاوی مشکلات و مسائل صادرکنندگان و نیز اطلاع رسانی در مورد تسهیلات و خدمات بانکی به حوزه صادرات با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران وجمعی از صادرکنندگان بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: