عملکرد بازار سرمایه در ۱۷ آذرماه
کد خبر: ۳۴۳۰۳۰
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
0
شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۱۰ هزار ۱۳۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پول نیوز، در معاملات امروز بیش از ۲۲ میلیارد و ۶۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰۴ هزار و ۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۸۵ هزار واحد افزایش به ۴۴۲ هزار و ۸۶۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۱۴ واحد رشد به ۲۸۹ هزار و ۹۹۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول پنج هزار و ۶۶۷ واحد و شاخص بازار دوم ۲۶ هزار و ۷۱۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۱۷ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۲۰ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۶۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۱۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۹۳ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۴۴۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (َبندر) با ۳۵۱ واحد و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۳۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین نماد نماد نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۶۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۲۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۱۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۰۹ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۸۷۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد بانک تجارت (وتجارت)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، صنعتی زر ماکارون (غزر) و بانک صادرات ایران (وبصادر) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه هشت میلیارد و ۶۰۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۱ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۷۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۸۹۱ هزار برگه سهم به ارزش ۶۹ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، برق و انرژی پیوند گستر پارس(بپیوند) و قاسم ایران (قاسم) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

برچسب ها: شاخص ، معاملات ، سهم ، بورس ، بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: