April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد؛
کد خبر: ۳۴۳۰۶۰
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
0
نجم آبادی بیان کرد: نبود اطلاعات دقیق از کسب و کارها و آمار دقیق کسانی که از کرونا ضربه دیده‌اند، معضل اصلی پیش روی شبکه بانکی برای حمایت از این اقشار است.
معضل اصلی پیش روی شبکه بانکی، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده
به گزارش پول نیوز، با شیوع ویروس کرونا در کشور بانک‌ها بستر‌های خدمات الکترونیکی و غیرحضوری خود را توسعه داده اند تا از تجمع مردم در شعب جلوگیری کنند. شاید بتوان این مسئله را حسن شیوع کرونا دانست. این حسن سبب شده بالاخره سیستم بانکی تن به تغییرات بنیادی در سیستم الکترونیک خود دهد و کمتر مردم را دچار بروکراسی‌های اداری کند و این خدمات در قالب‌های غیرحضوری انجام شود.

این مسئله باعث شده برخی کارشناسان بحث کاهش شعب بانکی که از پیشتر مطرح بود را مجددا مطرح کنند.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در شرایط شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: نبود اطلاعات دقیق از کسب و کارها و آمار دقیق کسانی که از کرونا ضربه دیده‌اند، معضل اصلی پیش روی شبکه بانکی برای حمایت از این اقشار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ما متاسفانه آمار دقیقی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نداریم، افزود: اکنون بنای حمایت از کسب و کارها بر اساس بیمه است اما عده زیادی در واقع به دلیل اینکه هزینه‌ها بالا بوده و سود چندانی از شغل خود ندارند بیمه نشده‌اند که طبیعتا این مشاغل آسیب زیادی نیز متحمل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد باید سامانه‌ای به رصد همه مشاغل اقدام کرده و به این ترتیب حمایت شبکه بانکی نیز آغاز شود، تصریح کرد: گام اولی که دولت باید بردارد، شناسایی مشاغل بوده و پس از آن بانک‌ها می‌توانند ارائه تسهیلات را آغاز کنند.
 

بیشتر بخوانید: چرا بانک مرکزی نرخ تورم را کنترل نمی‌کند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک‌ها باید با در نظر گرفتن فرصت، زمان تسویه بدهی‌های مشاغل آسیب دیده از کرونا را نیز تمدید کنند، افزود: بسیاری از مشاغل آسیب دیده یا تسهیلات معوق یا چک‌های برگشتی دارند که توان بازپرداخت در موعد مشخص را ندارند؛ از این رو انتظار می‌رود شبکه بانکی با آنها همراهی کنند.

محبی نجم آبادی ادامه داد: در نظر گرفتن فرصت تنفس در تسهیلات مهم‌ترین اقدامی است که از نابودی و تعطیلی مشاغل آسیب دیده جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما شرایط بانک‌ها را درک می‌کنیم و به کمبودهای آن‌ها واقف هستیم، تصریح کرد: دولت باید تقویت شبکه بانکی را آغاز کرده تا به این ترتیب شبکه بانکی نیز توان کمک به مردم را داشته باشد.

عضو کمیسیون بزنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امیدواریم هر چه زودتر از این بحران عبور کنیم اما تا زمانی که عبور نکرده‌ایم باید اصل را بر تساهل و تسامح گذاشته و به بدهکاران زمان کافی را برای تسویه بدهی‌های بانکی بدهیم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: