April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۱۵۵
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: خدمات باید به صورت شفاف به اطلاع مردم و ذینفعان برسد، این امر به ارتقای سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد.

به گزارش پول نیوز، محمد شریعتمداری در هشتمین نشست کمیته شفافیت این وزارتخانه بر افزایش میزان رضایت مندی جامعه هدف از خدمات و شفاف سازی تاکید کرد .

وزیر تعاون شفافیت در امور قراردادها و الکترونیکی کردن خدمات که دیگر امکان انجام سنتی آن وجود ندارد را با اهمیت دانست و گفت: برای تحقق این امر باید بررسی لازم صورت گیرد و عمق کارها مد نظر باشد تا اقدامات از بین نرود و آیندگان این کار نیک را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی به معنی حذف فساد است، باید با همه مظاهر فساد در هر مکان و زمان مقابله جدی کرد.

وزیر تعاون تنقیح قوانین را در مبارزه با فساد، موضوعی با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: ابتدا باید مقررات سهل و آسان داشته باشیم و این کار بر ارائه اطلاعات اولویت دارد، همچنین لازم است فرآیندها ساده، شفاف و برای مردم قابل درک باشد.

وی حذف مقررات زائد، موازی کاری‌ها، ارائه خدمات الکترونیکی و عدم مراجعه حضوری مردم به ادارات را که از تاکیدات رئیس جمهوری نیز هست ضروری خواند و گفت: در وضعیت کرونا هم اهمیت استقرار دولت الکترونیک دیده شده است، بر همین اساس، ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد.

در ابتدای این نشست، ضیا الدین شجاعی برهان نیز از تعامل سازنده و مثبت اعضای کمیته شفافیت در اجرای امور مربوط به شفافیت قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: