April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۱۸۶
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
0
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح راه آهن خواف- هرات گفت: این خط راه آهن قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر را دارد.

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی روز پنجشنبه در افتتاح راه آهن تهران – هرات که به‌شکل آنلاین با حضور رییس جمهوری، برگزار شد، اظهار کرد: این افتتاحیه تعامل کم‌نظیر و همکاری هماهنگ میان دو کشور ایران و افغانستان بوده که همراه با دوستی و احداث و عملیاتی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شعار دو ملت با یک فرهنگ و تاریخ، تصریح کرد: در این عرصه می‌توانیم پیوندهای دوستی و همکاری را همواره گسترش روز افزون بدهیم.

اسلامی افزود: ۲۲۵ کیلومتر برای احداث راه آهن خواف- هرات در دستور کار قرار داشت که ۱۴۰ کیلومتر آن امروز به افتتاح می‌رسد و ۸۵ کیلومتر باقی مانده با همکاری بهتری به سرانجام برسد تا پروژه به تکمیل برسد و بتوانیم از اتصال کامل آن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه افتتاح این خط می‌تواند سهم بزرگی از ترانزیت و تبادلات را برای تجار ایران و افغانستانی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن بار ترانزیتی بین کشورهای منطقه و ایران از بنادر جنوبی، شمالی، کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب تبادل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش ترانزیت به ۵۰ میلیون تن بار در سال در دستور کار قرار دارد، گفت: سهم قابل ملاحظه ای از این میزان از طریق افغانستان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: بارهای که بعد از افتتاح امروز جابه‌جا می‌شود حکایت از استقبال تجار ایرانی و افغانستانی دارد که شامل بار صادراتی ایران به این کشور و بار ترانزیتی افغانستان به جهان است.

به گفته اسلامی، راه آهن خواف- هرات سهم بزرگی از تجارت بین دو ملت را برعهده خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: