به گزارش پول نیوز، آرش سروری کارشناس و مشاور رویدادهای استارت آپی در کشور در خصوص ورود استارت آپ ها به صنعت بیمه میگوید: سال ۹۸ شروع ادغامها و ترکیبها بود و به نظر میرسد زمانی این ادغامها اتفاق میافتد که هر دو فکر میکنند با یکدیگر عملکرد بهتری خواهند داشت؛ مانند تخفیفان و نت برگ که یک رقابت دیرینه هم با یکدیگر داشتند و در آخر هم با یکدیگر ادغام شدند و کار خود را با اسامی خود انجام میدهند و همین اتفاق در نرم افزارهای غذا چیلیوری و ریحون هم اتفاق افتاد که ریحون حذف شد و چیلیوری هم بعد از گذشت مدتی امروز به فعالیت خودش پایان داده است.
وی افزود: گاهی اوقات این ترکیب و ادغام ها، دیر انجام میشود به این علت که فرهنگ استفاده از خرید آنلاین در کشور جا نیفتاده است و به خاطر ساختار آنها و مدیریت، به آنها اجازه فعالیت اجازه داده نمیشود، اما در دنیا بسیار راحتتر و زودتر مردم به استقبال از
استارت آپها رفته و خود را با شرایط جدید وقف دادند.
این مشاور رویدادهای استارت آپی در کشور بیان کرد: به نظر میرسد در ۱ الی ۲ سال آینده، در هر قسمت ۱ الی ۲ رقیب جدی خواهیم داشت که اگر بتوانند با یکدیگر ترکیب شوند و پرچمدار، یک استارت آپ باشد میتوانند بیشتر موفق باشند.
بیشتر بخوانید: نرخ شکنی شرکتهای بیمه کار خلافی نیست
وی در ادامه مطرح کرد: در استارت آپهای بیمهای هم ما پرچم دار نداشتیم و هر استارت آپ کار خود را جداگانه انجام میداد و به نظر میرسد که حالا این دو استارت آپ با یکدیگر ادغام شدند، به راندمان و کارکرد بیشتری میرسند.
سروری در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این ادغامها و حمایت یک غول اقتصادی از آن، میتوان امیدوار بود که سهم استارت آپهای بیمه از صنعت بیمه که امروزه یک درصد است، افزایش یابد؟ اظهار کرد: در کشور ما سهم بازار آنلاین از آفلاین بسیار کمتر است و چون هر دو استارت آپ شناخته شده بودند
ادغام استارت آپهای بیمهای برای صنعت بیمه قدمی مثبت در جهت افزایش
ضریب نفوذ بیمه در ایران به شمار میرود.
وی افزود: ادغام این استارت آپها میتواند به حرکت و رقابت سایر استارت آپها کمک کرده و آنها را به رقابت تشویق کند که این کار موجب میشود استارت آپهای دیگر به رقابت با بیمیتو و ازکی بپردازند.
بیشتر بخوانید: چرا صندوق بیمه حوادث طبیعی تا کنون تشکیل نشده است؟
این کارشناس حوزه استارت آپها در پاسخ به این سوال که مشکلات صدور آنلاین بیمه در کشور چیست و به چه چیزی بستگی دارد؟ مطرح کرد: عدم اعتماد به
استارت آپهای بیمهای در کشور باعث شده است که مردم خرید بیمه نامه حضوری را به غیر حضوری ترجیح دهند همانطور که در صنعت بیمه هم برای خرید آنلاین بیمه، فرهنگ سازی و برنامه ریزی شدهای است، اما باید با افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای خرید آنلاین بیمه و تبلیغات درست، آنها را به این نوع از خرید اینترنتی تشویق کرد. اما عدم اعتماد مردم به خرید اینترنتی و استارت آپهای بیمهای یکی از عواملی است که باعث پایین ماندن سهم استارت آپها در کشور میشود.
وی در ادامه گفت: چالش اصلی استارت آپهای بیمهای در کشور عدم اطمینان، اعتماد و امنیت است که با در نظر گرفتن یک سری تخفیف در این حوزه میتوانند مردم را به سمت خود سوق دهند.
سروری در پایان خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دفاتر بیمه در کشور، فرصت مناسبی است تا استارت آپهای بیمه از مردم استقبال کنند و آنها را به سمت
خرید آنلاین بیمه سوق دهند. به نظر میرسد آموزش، تبلیغات بیشتر و استفاده از موقعیتهای بحرانی قدمی مثبت برای شروع فعالیت جدی استارتهای بیمهای در کشور باشد.