April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۲۸۰
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
0
اصلاح قانون بیمه شخص ثالث به دلیل تغییر متغیر های پیرامونی آن یک ضرورت است و مجلس شورای اسلامی در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار می بندد.

بین عوارض پرداختی صنعت بیمه و میزان کاهش تلفات جاده ای باید ارتباطی منطقی وجود داشته باشد

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، محمدرضا پورابراهیمی که در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه و از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: ما اعتقاد داریم بین عوارض پرداختی صنعت بیمه و میزان کاهش تلفات جاده‌ای ارتباط منطقی وجود ندارد و دستگاه های دریافت کننده این عوارض باید گزارش شفافی در این خصوص ارائه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن اصلاح قانون تاسیس بیمه همگانی خبر داد و گفت: بی تردید راه‌اندازی این صندوق یکی از مهمترین اتفاقات بیمه‌ای به شمار می رود که اثرات آن در مقوله گسترش فرهنگ بیمه و همچنین افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور غیرقابل انکار است.

وی بر ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه تا پایان برنامه ششم توسعه تاکید کرد و افزود: حرکت صنعت بیمه در برنامه‌های توسعه اقتصادی باید همگام با شرایط و وضعیت کشور باشد که این امر محتاج اصلاح قوانین و مقررات جاری است.

پور ابراهیمی با اشاره به اثرات منفی تحریم در تمامی بخش های اقتصادی کشور به تجارب درخشان صنعت بیمه در این خصوص اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه از نخستین صنایع است که در رهگذر تحریم ها دچار آسیب شده اما توانسته با برنامه‌ریزی و عملکرد مناسب از این تحریم ها سربلند بیرون بیاید.

وی افزود: افزایش ضریب نفوذ و موفقیت صنعت بیمه در انجام ماموریت های متنوع خود به افزایش توانمندی و رشد اقتصادی منتهی خواهد شد.

این نماینده مجلس از آمادگی نظام پارلمانی و کمیسیون اقتصادی مجلس برای همکاری در زمینه تدوین احکام و برنامه‌های هفتم توسعه در صنعت بیمه خبر داد و گفت: سطح همکاری نهاد ناظر صنعت بیمه و کمیسیون اقتصادی بسیار مطلوب است و امیدواریم که این ارتباط از رشد و استحکام بیشتری نیز برخوردار شود.


گفتنی است بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه به صورت برخط و حضوری برگزارو سمینارهای علمی آن از فردا تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: