به گزارش پول نیوز، بعد از اعلام شدن نتیجه انتخابات آمریکا ورق در بازار خودرو برگشت و قیمت ها ریزشی شد. این روزها هم آنطور که به نظر می‌رسد همچنان سقوط قیمت خودرو ادامه دارد.

اما آیا این افت قیمت ها ادامه دار خواهد بود؟ وضعیت بازار خودرو طی هفته های گذشته به چه صورت بود؟ آیا با توجه به این که سایت های آگهی اجازه انتشار قیمت ها را ندارند آیا نرخ هایی که اعلام می‌شود واقعی است؟

نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره وضعیت خرید و فروش در بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو کاملا تعطیل است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود. در هفته گذشته که اجازه بازگشایی به نمایشگاه داران داده شد هیچ تغییری در قیمت‌ها حاصل نشد و خرید و فروش نیز صورت نمی‌گیرد. فروشنده هست ولی خریداری در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: قیمت هایی که در فضای مجازی برای خودرو اعلام می‌شود هیچ کدام مورد تایید اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیست. این که گفته می‌شود قیمت‌ها افت می‌کند درست است چرا که بالطبع وقتی خریداری در بازار وجود ندارد فروشندگان محبور هستند قیمت‌های خود را پایین بیاورند. این یک واقعیت است و همه چیز به عرضه و تقاضا برمی‌گردد. درحال‌حاضر عرضه وجود دارد اما تقاضایی در بازار دیده نمی‌شود.

کاشانی نسب افزود: خریداران به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور نگاه می‌کنند. با توجه به این که سقوط قیمت‌ها در بازارهای مختلف در حال صورت گرفتن است مردم آن را در نظر می‌گیرند. از طرفی دو شرکت ایران خودرو و سایپا اعلام کرده‌اند که محصولات خود را طی چند روز آینده به بازار عرضه خواهند کرد. این عوامل همه موثر است و خریداران نیز منتظر می‌مانند تا قیمت‌ها باز هم افت کند.

بیشتر بخوانید:

دولت برای جلوگیری از مصرف ارز اجازه واردات خودرو نمی‌دهد

معاملات در بازار خودرو به کف رسید

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در پاسخ به این سوال که شرایط قیمت ها تا پایان سال به کدام سمت می‌رود؟ گفت: در هر صورت شرایط به صورتی پیش رفت که در مرحله اول از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار جلوگیری شد. البته تا پایان سال نمی‌توان گفت شرایط به چه صورت خواهد بود چرا که هیچ چیز در این بازار قابل پیش‌بینی نیست. اما در شرایط فعلی می‌توان گفت که اوضاع نسبت به یکی دو هفته قبل هیچ تغییری نکرده است.


ضرر نمایشگاه داران خودرو

وی همچنین اشاره ای به وضعیت صنف نمایشگاه داران خودرو کرد و گفت: با این وضعیت که خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد نمایشگاه داران هیچ انگیزه‌ای برای کار ندارند. قیمت‌ها پایین آمده و نمایشگاه داران مجبور هستند خودروهای خود را با ضرر به فروش برسانند. کاسبی وجود ندارد و این صنف به شدت متضرر شده است.

کاشانی نسب در رابطه با علت اختلاف قیمت زیاد بین کارخانه و بازار خودرو اظهار کرد: علت اصلی اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار به این برمی‌گردد که خودرو برای مدتی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شد. این وسیله مصرفی است و نباید چنین دیدگاهی نسبت به آن داشت. افراد برای حفظ سرمایه مثل طلا، ملک و ارز اقدام به خرید خودرو می‌کردند. اما مدتی است که دیگر این تب و تاب افتاده و شاهد شرایط قبلی نیستیم. کارخانه‌ها اگر بتوانند مواد اولیه را ارزان تر بخرند و قیمت ارز ثابت شود می‌توانند با نرخ‌ها پایین تری خودرو بفروشند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در پایان اشاره ای به بحث واردات خودرو کرد و گفت: در خصوص آزادسازی واردات خودرو صحبت هایی می‌شود اما شرایط واردات به نوعی است که همه نمی‌توانند این کار را انجام دهند. خودروسازان باید محصولات خود را صادر کنند و در قبال آن خودرو به کشور بیاورند. در این شرایط واردات خودرو ارزبری نخواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت این نوع واردات تاثیر خاصی بر بازار و قیمت‌ها نخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: