April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۳۵۳
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با 34 سنت معادل 0.68 درصد افزایش به 50 دلار و 31 سنت رسید.

نفت برنت 50 دلاری شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، به دنبال امیدها به مهار ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون عمومی و افزایش تقاضای جهانی انرژی قیمت نفت شاهد افزایش بود. در عین حال تمدید مذاکرات برگزیت سبب شده تا اندکی از نگرانی ها از تبعات تجاری جدایی بدون توافق اروپا و انگلیس کاسته شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 34 سنت معادل 0.68 درصد افزایش به 50 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه ژانویه امروز با 29 سنت معادل 0.62 درصد رشد به 46 دلار و 86 سنت رسید.

نفت خام هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی رشد داشت و طولانی ترین دوره رشد از ماه ژوئن را تجربه کرد.

سرمایه گذاران همچنین در انتظار نتایج دو نشستی هستند که قرار است بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه برگزار شود. نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس که بر میزان تبعیت اعضا از مفاد توافق کاهش تولید نظارت دارد، قرار است روز 16 دسامبر برگزار شود. همچنین اوپک پلاس قرار است برای بررسی وضعیت بازار روز 4 ژانویه نیز تشکیل جلسه دهد. در نشست قبلی این گروه توافق کرده بود که تولید خود را از ابتدای سال آینده میلادی تنها نیم میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: