کد خبر: ۳۴۴۵۵۷
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
0
«خدیزل» از جمله معدود سهم‌های حاضر در بازار سرمایه است که با وجود شرایط بسیار نامساعد حاکم بر فضای معاملات در چند ماه اخیر و افت شدید شاخص کل، توانسته از سقف قیمتی خود در تابستان نیز عبور کند.
«خدیزل» به دنبال سقف تازه
به گزارش پول نیوز، شرکت بهمن دیزل با نماد معاملاتی «خدیزل» بالاخره خبر تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را رسما اعلام کرد.

بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره، قرار است سرمایه یک هزار میلیارد ریالی کنونی را از دو محل به ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

این شرکت تاکنون از زمان تأسیس دارایی‌های خود را تجدید ارزیابی نکرده بود و هم اکنون فقط از دو محل زمین و ساختمان بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال بر ارزش آن افزوده شده و بعد از تصویب در مجمع فوق العاده به سرمایه تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، «خدیزل» طبق صورت‌های مالی منتهی به شهریور ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال سود انباشته دارد که معادل ۴ برابر سرمایه کنونی است. بنابراین، تصمیم گرفته ۳ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال از سود انباشته را به سرمایه تبدیل کند.

از آن جایی که تجدید ارزیابی دارایی‌ها نقدینگی به شرکت تزریق نمی‌کند، نقشی در سودآوری نیز ندارد اما؛ این نکته را باید مدنظر داشت که تجدید ارزیابی از محل ساختمان، بر رقم هزینه استهلاک سالانه می‌افزاید.

«خدیزل» در این گزارش خود سود خالص سال ۱۳۹۹ در صورت انجام افزایش سرمایه را ۲ هزار و ۹۹ میلیارد ریال پیش بینی کرده که با سود تحقق یافته سال ۱۳۹۸ تفاوت چندانی نشان نمی‌دهد. در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، سود خالص ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

نکته قابل توجه برای سهامداران این است که «خدیزل» از جمله معدود سهم‌های حاضر در بازار سرمایه است که با وجود شرایط بسیار نامساعد حاکم بر فضای معاملات در چند ماه اخیر و افت شدید شاخص کل، توانسته از سقف قیمتی خود در تابستان نیز عبور کند و به مرز ۶۰۰۰ تومان نزدیک شود.

با خبر افزایش سرمایه نیز شاهد تشکیل صف خرید در این سهم بودیم و انتظار می‌رود با توجه به افزایش سرمایه ۱۵۰۰ درصدی، بتواند تا پایان سال سقف جدیدی را برای سهام خود تعریف کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: