کد خبر: ۳۴۴۸۴۳
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
0
میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۲۳ دی بالغ بر ۱.۴ میلیارد و ارزش معاملات بالغ بر ۸۷۱میلیارد تومان بوده است.
علت سقوط بورس چیست؟
به گزارش پول نیوز، طی آخرین روز از دادوستد‌های گروه خودرویی در هفته گذشته، نماد‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، کمک‌فنر ایندامین، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، تولید محور خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سایپاآذین، رادیاتور ایران، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا دیزل، چرخشگر، بهمن‌دیزل، ایرکا پارت‌صنعت و کرمان‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نماد‌های فنرسازی زر، صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی نصیرماشین، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور، مهرکام پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و محورسازان ایران خودرو مثبت شدند.

همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۵۹هزار نوبت معاملاتی، ۳.۵میلیارد سهم به ارزش ۱۳۱۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۲۳۰هزار میلیارد تومان شد. همچنین روز چهارشنبه شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۳۰هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۲۹هزار واحدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، برخی کارشناسان معتقدند دو دلیل عمده برای نزول شدید یک هفته اخیر بورس می‌توان برشمرد؛ دلیل اول که بسیار مهم است، مربوط به کاهش خوش‌بینی‌هایی است که ناشی از کاهش تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام است.

در این رابطه با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، امید به آینده و بهبود اوضاع رنگ باخت و بسیاری نیز به این درک رسیدند که اوضاع اقتصادی طی ماه‌های پیش‌رو وخیم‌تر خواهد شد یا این‌که حداقل آثار و نتایج مثبت مذاکرات احتمالی به این زودی‌ها هویدا نخواهد شد. بر اساس همین موضوع نیز خوشبینی جای خود را به بدبینی داد.

ناهماهنگی در دولت و عدم‌حمایت از بورس، دومین دلیل نزول بورس طی این مدت بوده است؛ در این رابطه، در داخل دولت ناهماهنگی‌های زیادی رخ داده و این مساله در سال‌های گذشته صدمات و ضرر‌های جبران‌ناپذیری به بورس و سهام‌داران بازار سهام وارد کرده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: