April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۳۶۲
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
0
پس از پذیرش استعفای حسن قالیباف‌اصل، شورای‌عالی بورس «محمدعلی دهقان‌دهنوی» را به‌عنوان رئیس جدید سازمان بورس انتخاب کرد. دهقان را می‌توان دوازدهمین سکاندار سازمان بورس دانست که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد و هم‌اکنون به‌عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است. او همچنین عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد.
سکان‌دار جدید بورس تهران کیست؟
به گزارش پول نیوز، جلسه شورای‌عالی بورس ظهر روز گذشته برگزار شد. محور این جلسه بررسی استعفای حسن قالیباف اصل پس ۱۰ ماه حضور در پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار بود. در این نشست با جانشینی محمدعلی دهقان دهنوی با اکثریت آرا به‌عنوان سکاندار جدید این سازمان موافقت شد. دهنوی را می‌توان دوازدهمین سکاندار سازمان بورس دانست که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد.

وی پیش از این عضو هیات‌مدیره بانک مسکن بود و هم اکنون به‌عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است. او همچنین عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد. از دیگر موارد کارنامه شغلی دهقان دهنوی می‌توان به مشاور اقتصادی معاونت مالی و اداری قوه‌قضائیه، مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک قوامین، مشاور اقتصادی و مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مشاور مدل‌سازی و محصولات جدید بانک مسکن اشاره کرد. قالیباف اصل اواخر فروردین سال جاری (۱۰ ماه) به‌عنوان رئیس سازمان بورس انتخاب شد و پس از فراز و فرود پرمقدار شاخص کل در این سال با هجمه انتقادات مواجه شد و در نهایت نخستین روز دی‌ماه استعفا داد. وی در متن استعفانامه خود عنوان کرده بود که در سخت‌ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند و آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی (ETF ها) در بورس در حال انجام بود، این وظیفه خطیر را به عهده گرفت و در دشوارترین شرایط به دنبال توسعه بازار، تامین مالی، ابزار‌ها و نهاد‌های مالی بود که در کمترین زمان بزرگ‌ترین کار‌ها در بازار سرمایه انجام شد، ولی متاسفانه به‌واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیرحرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسوولان به مباحث بازار سرمایه و بروز افت و خیز شدید شاخص کل بورس تهران، هیچ وقت دیده نشد.

مدیرعامل پیشین سازمان بورس دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران دارد و پیش از این رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا بود. قالیباف اصل در رزومه خود، عناوین مختلفی، چون مدیر عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران به مدت ۱۰ سال و مدیرعاملی برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله ایرانیان و امید را داشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: