April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۶۳۱
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با 1.08 درصد یعنی 61 سنت افزایش به 56 دلار و 96 سنت رسید.

قیمت نفت بیش از یک درصد رشد کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که تولیدکنندگان عمده در راستای تعهدات قبلی شان رشد تولید نفت خود را محدود کرده اند، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش حدودا یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1.08 درصد یعنی 61 سنت افزایش به 56 دلار و 96 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس با 1.18 درصد یعنی 63 سنت رشد به 54 دلار و 18 سنت رسید.

نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد تولید نفت اوپک در ماه ژانویه برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافته است. این در حالی است که این سازمان و متحدانش توافق کرده اند عرضه نفت را بیش از پیش کاهش دهند، اما رشد تولید کمتر از حد انتظار بوده است.

بر اساس این تحقیق، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه ژانویه روزانه 25.75 میلیون بشکه نفت تولید کرده که 160 هزار بشکه بیشتر از ماه دسامبر بوده است.

تولید نفت روسیه نیز در ماه ژانویه در چهارچوب توافق کاهش تولید افزایش داشته است. در عین حال حجم عرضه نفت قزاقستان در این ماه کاهش داشته است. هر دو کشور از اعضای گروه موسوم به اوپک پلاس هستند که تعهد کرده اند به منظور تقویت قیمت ها تولید نفت خود را محدود کنند.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی در این باره گفت: «عامل اصلی تقویت قیمت نفت این بوده که اعضای اوپک پلاس به تعهدات خود در زمینه محدود ساختن تولید پایبند هستند.»

دو منبع مطلع روز دوشنبه گفتند، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل از آن 120 هزار بشکه افزایش داشته و به 10.16 میلیون بشکه در روز رسیده است که مطابق با مفاد توافق اوپک پلاس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: