کد خبر: ۳۴۵۸۶۲
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
0
بانک اقتصاد نوین در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز از سوی نشریه معتبر یورومانی به عنوان بانک برگزیده جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.
تولیدی//// انتخاب بانک اقتصاد نوین به عنوان بانک برگزیده جمهوری اسلامی ایران سوی نشریه معتبر یورومانی
به گزارش پول نیوز، بانک اقتصادنوین به عنوان طلایه‌دار بانکداری خصوصی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱ و قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲، ضوابط تاسیس بانک‌های غیردولتی مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ ۲۰ آذرماه ۱۳۷۹ شورای پول و اعتبار، وفق مقررات بانک مرکزی و قانون تجارت و پس از تصویب و پذیرش برنامه عملیاتی آن در قالب گزارش "فلسفه، راهبرد‌ها و چشم‌انداز فعالیت در سال‌های پیش رو" به موجب مجوز شماره ۱۷۶۷ هـ مورخ ۲۰ مرداد ۱۳۸۰ صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس و در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۰ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران تحت شماره ۱۷۷۱۳۲ به عنوان اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد و در دهه نخست فعالیتش به افتخارات بزرگ و چشمگیر خصوصا عرصه بین‌المللی دست یافت که در تاریخ بانکداری کشور بی‌سابقه بوده است.

بانک اقتصادنوین در دهه نخست فعالیت خود سه بار پیاپی در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ از سوی نشریه معتبر یورومانی به عنوان بانک برتر کشور معرفی شد، همچنین این بانک در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز از سوی نشریه معتبر یورومانی به عنوان بانک برگزیده جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

نخستین بانک خصوصی کشور تنها بانک کشور است که توانسته در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رتبه عالی را از موسسه اعتبارسنجی کپیتال اینتلیجنس (Capital Intelligence) به عنوان بانک باثبات کسب کند که کسب این رتبه در عرصه بانکداری بین‌المللی بسیار موثر و تعیین کننده است.

همچنین بانک اقتصادنوین در سال ۲۰۱۰ موفق شد برای نخستین بار به عضویت هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی (ABA) انتخاب شود که افتخار بزرگی برای نظام بانکی کشور به شمار می‌رود چرا که این انجمن از تشکل‌های تاثیر گذار صنعت بانکداری در آسیا به شمار می‌رود.

علاوه بر این بانک اقتصادنوین به عنوان عضو ناظر هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB) زیر مجموعه بانک توسعه اسلامی (IDB) معرفی شد که این افتخار بانک اقتصادنوین متعلق به نظام بانکی کشور است.

در بحث داخلی نیز کسب عنوان بانک برگزیده خلاقیت و نوآوری در ششمین سمپوزیوم روابط عمومی، قرار گرفتن بانک در فهرست یک‌صد شرکت برتر کشور برای چندمین سال متوالی، برگزیده شدن به عنوان یکی از ۱۰ شرکت پیشرو ایران در شاخص رقابت پذیری، کسب تندیس طلایی جشنواره ستاره‌های فناوری، اولین بانک دارای سایت پشتیبان در کشور و کسب لوح تقدیر در شاخص بهره‌وری سرمایه در جشنواره ملی بهره‌وری از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از جمله موفقیت‌های بانک اقتصادنوین به شمار می‌رود.

از افتخارات این بانک می‌توان به کسب تندیس اجلاس سراسری مدیر شایسته ملی، کسب گواهی BSS از یازدهمین همایش زنجیره موفقیت سازمانی، کسب لوح تقدیر و کسب تندیس در اولین کنفرانس سلامت مالی و اداری، کسب گواهی بین‌المللی نوآوری و خلاقیت الماس سوئیس، کسب رتبه برتر در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، کسب تندیس جایزه ملی داده‌کاوی در هفتمین کنفرانس داده‌کاوی ایران، کسب لوح تقدیر و تندیس در سومین دوره نظام ارزیابی مدیریت سلامت اداری، برگزیده دریافت نشان ملی نوآوری در خدمات بانکداری در اجلاس سران اکوایت، برگزیده نشان کیفیت برتر، برگزیده نشان ارزش برند از اتحادیه اروپا، برگزیده دریافت نشان مدیریت توسعه برند، جایزه از همایش ملی حسابداری و حسابرسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، جوایز از نشریه بنکر (Banker)، عضویت در هیئت مدیره انجمن بانکداران آسیایی (ABA)، جایزه از موسسه رتبه‌سنجی کپیتال اینتلیجنس (Capital Intelligence) که بخشی از آن است، یاد کرد.

بانک اقتصادنوین در کنار فعالیت‌های اقتصادی و حرفه‌ای داخلی و بین‌المللی خود در بازار‌های پولی و مالی، تلاش نموده است به عنوان عضوی موثر از جامعه، مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز ایفا نماید. در این راستا این بانک از سال ۱۳۸۹ با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اقدام به ساخت و احداث تعداد ۴۰ مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور نموده است. در احداث تعدادی از این مدارس، مشتریان نیک‌اندیش این بانک نیز همراه و همگام بوده‌اند همچنین این بانک در طول سالیان فعالیت خود همواره حمایت از فعالیت‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست را مسئولیت اجتماعی خود دانسته است. اقدامات موثر این بانک با همکاری سازمان‌ها و تشکل‌های دوست دار محیط زیست باعث شد تا بانک اقتصادنوین به عنوان بانک دوستدار محیط زیست از سوی سازمان حافظت از محیط زیست انتخاب و تندیس ویژه این سازمان را دریافت کند که مجموعه «پردیس نوین» که در مجموعه پارک پردیسان واقع در شهر تهران احداث شده است شروع فعالیت‌های بانک اقتصادنوین در حوزه درختکاری است. ساخت این مجموعه که به همت بانک اقتصادنوین احداث شد با هدف کاشت هفت هزار نهال آغاز شد که با همکاری اداره کل محیط زیست استان تهران به بیش از ۹ هزار نهال افزایش یافت و در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح شد، اما این بخشی از فعالیت بانک اقتصاد نوین در حوزه محیط زیست است.

حمایت از گروه‌های خاص و بیماران از دیگر فعالیت‌های بانک اقتصادنوین در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است که از طریق خرید تجهیزات ضروری و پرکاربرد برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کمک به تشکل‌های مردم نهاد عام المنفعه انجام می‌شود.

اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن به بیمارستان شهید منتظری نجف آباد، حمایت مالی از طرح پویش همدلی مومنانه در ماه ضیافت الهی سازمان بهزیستی کشور، اهدای تجهیزات به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران برای حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، حمایت از مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی نسترن، تحت پوشش سازمان بهزیستی استان البرز، اهدای تجهیزات پزشکی به مرکز درمانی کودکان - بیمارستان بابا باغی تبریز، اهدای تجهیزات پزشکی به انجمن بیماران کلیوی گیلان - انجمن بیماران تالاسمی گیلان، اهدای لوازم پزشکی به موسسه خیریه گلستان علی (ع) مشهد - انجمن حمایت از بیماران سرطانی بجنورد، اهدای تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی به موسسه خیریه دیابت اصفهان، اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان حضرت، ولی عصر فسا - بیمارستان شهید بهششتی یاسوج، اهدای ویلچر به مرکز نیکوکاری حضرت ابوالفضل شهرستان کهنوج، اهدای کولر اسپیلت، تشک مواج سلولی به موسسه خیریه صالحین خوزستان، اهدای لوازم پزشکی و ویلچر به موسسه خیریه کهریزک - خیریه حضرت ابوالفضل همدان، اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان شهید رجایی بابلسر فعالیت پررنگ بانک اقتصادنوین در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را نمایان می‌کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: