April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۹۱۹
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل بانک کارآفرین واحد بازرسی و حراست را چشم و گوش سازمان خواند و گفت: واحد بازرسی در حقیقت با نگاه نظارتی خود حامی بانک است و صحت اسناد و مستنداتی را بررسی می کند که از چشم لایه حسابرسی دور مانده است.

حراست گوش شنوا، چشم بینا وحافظ سرمایه های بانک است

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز،  مراسم معارفه " احمد علی شکوه" به عنوان مدیر حراست بانک کارآفرین روز یکشنبه با حضور مسئولان بانک مرکزی و مدیران ارشد بانک کارآفرین برگزار شد.


در این مراسم "محمدرضا فرزین" با اشاره به ضرورت حضور واحد بازرسی و حراست در بانک گفت: نظارت و کنترل در بانک‌ها و مؤسسات مالی در چند سطح و لایه انجام می گیرد.

وی در توضیح این لایه ها اظهارداشت: لایه نخست واحد تطبیق مقررات است که وظیفه تطبیق قوانین و دستورالعمل‌ها با قوانین و مقررات بانک مرکزی را برعهده دارد. لایه دوم، واحد حسابرسی داخلی است که مشخصا کنترل‌ها را از منظر اثربخشی داخلی مورد توجه قرار می‌دهد و طبعا زیر نظر هیات مدیره بانک وظایف خود را انجام می‌دهد.

فرزین ، لایه سوم را واحد بازرسی و حراست خواند که بیطرف و هوشیار عمل می کنند.

فرزین ادامه داد: در واحد بازرسی صحت و سقم اسناد مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد و در حقیقت این واحد، صحت اسناد و مستنداتی را بررسی می کند که از چشم لایه حسابرسی دور مانده است.

وی همچنین افزود: این لایه در بخش حراست نیز نگهبان اموال و دارایی های بانک و پرسنل بانک است، به نوعی این واحد از حسن شهرت بانک نگهبانی می‌کند، به گفتار دیگر اگر به سرمایه‌های خود افتخار می‌کنیم، این مسئله با نقش‌آفرینی واحد بازرسی و حراست محقق می‌شود.

مدیرعامل بانک، ویژگی های مدیر بازرسی و حراست بانک را بی‌طرفی، مجرب بودن، صبر و دقت عنوان و تأکید کرد: مدیر بازرسی و حراست همچون قاضی است که باید وابستگی و گرایش خاصی به فرد و یا تفکر خاص، نداشته باشد.

فرزین با اشاره به دلایل انتخاب احمدعلی شکوه بعنوان مدیریت بازرسی و حراست گفت: ایشان سوابق و شهرت خوبی برخوردار هستند و چندین سال است که در نظام بانکی، مسئولیت های مدیریتی را برعهده داشته اند، با توجه به سابقه ایشان در بانک کشاورزی از ایشان درخواست کردم که به همکاران بانک کارآفرین بپیوندند.

بانک کارآفرین خوشنام و حامی کارآفرینان

در ادامه این مراسم حسینی معاون حفاظت پرسنلی بانک مرکزی با اشاره به کارنامه بانک کارآفرین در صنعت بانکداری کشور خاطرنشان کرد: بانک کارآفرین نخستین بانک خصوصی کشور است که وارد بورس شده و بررسی کارنامه عملکرد این بانک خبر از خوشنامی آن می دهد، روالی که نشان می دهد این بانک سعی دارد مبتنی بر نامش در صنعت بانکداری کشور حامی کارآفرینان باشد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی جدید و جوان نیز که سکانداری و هدایت بانک کارآفرین را برعهده گرفته‌اند، با جدیت در تلاش هستند تا بانک این نقش را به‌خوبی ایفا کند.

کارآفرین در 8ماهه سال جاری 80 درصد افزایش جذب داشته است

حسینی تاکید کرد: نگاهی به عملکرد بانک کارآفرین نشان می‌دهد در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش جذب منابع داشته است که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در نظام اقتصادی، از مدیریت بانک می خواهیم تا منابع خود را به سمت کارآفرینی، تولید و ...هدایت کند تا حتی‌الامکان، مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش حراست در بانک‌ها خاطرنشان کرد: مدیران در بخش‌های دولتی به اهمیت و ضرورت وجود حراست در سازمان‌ها آگاه هستند و بنابراین از سال گذشته، تشکیل واحد حراست در بانک‌های خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

این مدیر بانک مرکزی با اشاره به حضور واحد حراست در سازمان ها و ابلاغ ضرورت وجود این واحد در چارت سازمانی افزود: پس از استقرار این واحد، صلاحیت مدیران مستقر، تعیین صلاحیت تملک سهام، بازرسی شرکت‌های وابسته و مجموعه بانک‌ها توسط این بخش انجام خواهد شد.

همچنین پور تولابی رئیس اداره حراست موسسات پولی و بانکی براز امیدواری کرد: با حضور مدیر حراست در بانک کارآفرین، شاهد اعتبار و اثر بخشی این واحد در چارت سازمانی بانک باشیم.


در ادامه این مراسم احمدعلی شکوه مدیر جدید حراست بانک کارآفرین نیز در سخنانی با تشکر از حسن ظن مدیرعامل در سپردن مسئولیت به وی با تبیین وظیفه و نقش حراست در سازمان‌ها خاطرنشان کرد: حراست، ثمره انقلاب اسلامی است. برگزاری این مراسم در دهه فجر را به فال نیک می گیریم و امیدوارم این نهال کوچک، روزی به درختی تنومند در بدنه بانک تبدیل شود.

وی تاکید کرد: واحد بازرسی و حراست در صورتی که به وظیفه خود به درستی عمل کند، موجبات امنیت و آرامش در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم با یاری خداوند، مسئولیت محوله را به نحو احسن انجام دهم و با همراهی همکاران خود در جهت موفقیت بیشتر بانک نقش موثری ایفا کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: