April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۹۴۱
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
0
شاخص کل از روز یک‌شنبه تحت تاثیر تغییر دامنه نوسان توسط سازمان بورس روندی صعودی گرفت، اما سئوال اینجاست که شاخص کل تا پایان سال تا کجا رشد می‌کند؟
پیش‌بینی بورس تا پایان امسال
به گزارش پول نیوز، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس تشنه ورود نقدینگی است و اگر پول به بازار سهام وارد نشود روند صعودی بورس پایدار نخواهد ماند، اما روند بورس تا پایان سال به چه متغییر‌هایی بستگی دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند صعودی شاخص کل گفت: ما اول باید در رابطه با پایان روند نزولی حرف بزنیم که به نظرم روند نزولی زمانی تمام می‌شود که شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و زمانی می‌شود گفت روند صعودی شاخص کل شروع شده که شاخص بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال کار دشواری است و به متغییر‌هایی همچون قیمت ارز، روابط خارجی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد و نمی‌شود عدد مشخصی برای شاخص کل در نظر گرفت، اما می‌توان گفت نگرانی‌ها در بازار سهام کمتر شده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد، اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت. اما ورود نقدینگی نیز امری بسیار مهم است.

این کارشناس پیش‌بینی کرد شاخص کل تا پایان سال تا حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: