April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۹۶۳
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
0
بازار روز سه شنبه ۲۱ بهمن با افزایش تقاضا آغاز به کار کرد.
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام ۲۱ بهمن
به گزارش پول نیوز، روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه بازار سرمایه با افزایش تقاضا و مثبت در بیشتر نماد‌ها آغاز به کار کرد.

بازار در آخرین معاملات این هفته متعادل و در برخی از نماد‌ها در محدوده مثبت آغاز بکار کرد.

خساپا به صف خرید نشست.

گروه بانکی هم یکپارچه سبزپوش شدند.

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۶هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فولاد، فملی و خساپا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کویر، شستا و حکشتی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا در قیمت ۲۳۷ تومان با صف خرید بالای ۴۲۷ میلیون برگ سهم همراه است. خودرو در قیمت ۲۳۷ تومان رشد ۳ درصدی دارد. خگستر رشد ۲ درصدی دارد. خزامیا رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۸۳۸ تومان دارد.

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت در قیمت ۲۹۲ تومان با رشد بیش از ۲ درصد دنبال می‌شود. وبصادر در قیمت در قیمت ۲۶۵ تومان رشد بیش از ۲ درصد دارد. وبملت در قیمت بالای ۴۰ تومان قرار گرفت. وپارس رشد ۳ درصد دارد و در قیمت ۳۱۸ تومان داد وستد می‌شود.

نماد شستا با افزایش تقاضا و جهش قیمت همراه و اکنون در قیمت ۲۲۹۷ تومان با رشد بیش از ۳ درصد دنبال می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۲هزار و ۳۶۱واحدی (۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۵هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۴۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۱۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خزر، کلوند، خودرو، خساپا، شپنا، شستا و برکت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، کزغال، وسپهر، شاروم، زملارد، بپیوند و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو و ۷۹۰هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

برای سومین روز متوالی شاهد رشد شاخص کل و قرار گرفتن آن در محدوده بالای ۱ میلیون و ۲۰۸ هزار واحد هستیم. با جهش قیمت و افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز، نماگر بورس در آخرین روز معاملاتی این هفته با رشد بیش از ۱۵ هزار واحد همراه شد و نماد‌های فولاد، فملی، شپنا و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را تا به این لحظه بروی نماگر بورس داشتند.

گارد صعودی در تمام شاخص‌ها را نظاره گر هستیم. شاخص هم وزن نیز رشد بیش از ۱۰۰۰ واحد را تجربه می‌کند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۷۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۲۷۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید #کزغال، #خساپا و #سپیدار به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام زغال سنگ پرورده طبس بیش از ۳۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش کیسون، وسدید و گدنا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۴۰میلیارد تومان (۵۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۵۹۵میلیارد تومان (۳۹درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف سهام سپیدار سیستم آسیا به ۱۰.۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«استخراج ذغال سنگ» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۳۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۲۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با تقاضای فروش ۱۳۵میلیارد تومانی همراه است.

صف‌های خرید حدود هزار و ۷۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۲۷۵میلیارد تومان می‌رسد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: