April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۹۷۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
0
رییس جمهوری با تاکید بر این که واکسیناسیون یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم بود گفت: جان و سلامت مردم برای ما مهم ترین مسئله است و همه مسوولان آماده اند هر جا احساس دغدغه و خطری می‌شود پیشگام شوند.

به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو گفت: امروز افتتاح آغاز واکسیناسیون را داشتیم و این یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم بود.

رییس جمهوری با قدردانی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابت کار بسیار خوبی که انجام داد و این واکسیناسیون را از فرزند دانشجوی جوان خود آغاز کرده است، تصریح کرد: وزیر بهداشت، واکسیناسیون را از فرزند خود آغاز کرد تا مردم بدانند اگر اقدامی در زمینه مقابله با این کووید می‌شود همه بر مبنای برنامه های تخصصی و علمی و حساب شده است.

وی ادامه داد: جان و سلامت مردم برای ما مهم ترین مسئله است و همه مسوولان آماده اند هر جا احساس دغدغه و خطری می‌شود پیشگام شوند و در جلو باشند تا همه بدانند برنامه های بی حساب و بی مطالعه برای مردم مدنظر قرار نگرفته است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم خارج‌نشینان از این به بعد چه چیزی برای گفتن دارند. آنها می گفتند چند کشور واکسیناسیون را شروع کردند چرا ایران شروع نکرده است حالا از این به بعد باید چیزی دیگری به بهانه دیگری پیدا کنند تا فریادشان بلند شود.

وی افزود: آنها خیالشان راحت شود که مردم ما مردم بزرگی هستند و مسئولان کشور منتخبان مردم و خادمان این سرزمین هستند و همه اقدامات لازم را آنچه در توان داریم انجام می‌دهیم.

روحانی یادآور شد: یک بار هم گفتم ما با دست بسته شنا می کنیم و دنیا با دست باز. ما را وارد یک جنگ اقتصادی در این سه سال کردند و با وجود بسته بودن دستمان از دیگران عقب نخواهیم ماند و آن هم به برکت لطف خداوند و همت و ایثار مردم ماست.

رییس دولت تدبیر و امید دومین افتتاح امروز را مربوط به آب و برق عنوان و تصریح کرد: افتتاح طرح ۱۶۰ مگاواتی در اردبیل و همچنین افتتاح سد و تصفیه خانه فاضلاب امروز انجام شد و این ها بسیار ارزشمند است. دولت تدبیر و امید بعد هفت سال و نیم به افتتاح پنجاهمین سد خود رسیده است.

روحانی گفت: اگر در آغاز دولت به مردم می‌گفتیم قرار است ۵۰ سد در این دولت افتتاح شود که البته ۷ سد دیگر تا پایان دولت قرار است بهره برداری شود، شاید باور نمی کردند. البته آغار برخی سدها مربوط به دولت قبل بوده، برخی سد هم ما آغاز و افتتاح کردیم و چه سدهایی که ما آغاز کردیم و در دولت بعد افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این سدها در شرایط تحریم به بهره برداری رسید و اگر تحریم نبود چه می شد؟ یک بار گفتم آمریکایی ها در تحریم جلوی آب را هم گرفتند و بعضی البته این حرف را نفهمیدند یعنی سدهایی که می توانستیم بسازیم را کاهش دادند اگر تحریم نبود به جای این ۵۰ سد، ۸۰ سد افتتاح می شد و آنها جلوی افتتاح ۳۰ سد را گرفتند. میلیون ها متر مکعب آب را از مردم گرفتند و تحریم مانع آب شد و یکی از مسیرهای برجام باز کردن این راه ها بود.

رییس دولت تدبیر و امید در مورد افتتاح طرح های ورزشی سراسر کشور، گفت: ۲۲۴ طرح و پروژه ورزشی افتتاح می‌شود و افزایش اماکن ورزشی ما از ۴۰ هزار به ۶۱ هزار در این ۷ سال و نیم نشان می‌دهد ما امروز فرصت بهتری برای داشتن بدن سالم تر و ساعت های پر نشاط تر در اختیار داریم و در ایام فراغت یکی از بهترین ها در اختیار داشتن اماکن ورزشی است که می‌تواند موجب نشاط روح و جسم شود.

وی ادامه داد: یکی از مسیرهای برجام این بود که این راه ها را باز کرد البته خیلی از سد هایی که امروز افتتاح می‌کنیم حاصل برجام است زمانی که پس از انعقاد برجام دست و بال ما کمی بازتر و سرمایه گذاری ها بیشتر شد توانستیم این کارها را انجام دهیم و بخشی از این سدهایی که امروز افتتاح شد از سال ۹۴، ۹۵ آغاز شده است.

روحانی گفت: بنابراین به همه آنانی که در صحنه تبلیغات حرف می‌زنند بگویم که درست حرف بزنند و همه ابعاد مسئله را در نظر بگیرند در زمینه آب که مسئله بسیار مهمی است و همچنین برق وقتی که می‌بینیم ۲ یا ۳ ساعت برق قطع می‌شود، فشاری بر مردم وارد می شود البته آنها هم حق دارند برای اینکه برنامه ها و زندگیشان به این برق بستگی دارد.

وی افزود: اگر در شرایط کرونا دچار مشکل بودیم و اگر در برق دچار مشکل بودیم و کاری نمی‌توانستیم بکنیم، مدافعان سلامت ما چگونه می توانستند کار انجام دهند و چقدر برق اضطراری می‌توانست به آنها کمک کند و تا چند ساعت می توانند از برق اضطراری استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: