April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۰۹۰
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
بانک سینا در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز تاسیس گردید این بانک قبل از این به عنوان موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت می‌کرد.
تولیدی////
به گزارش پول نیوز، بانک سینا در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز تاسیس گردید. این بانک قبل از این به عنوان موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت می‌کرد.

موسسه مالی و اعتباری سینا در سال ۱۳۶۴ با هدف تامین نیاز‌های مالی واحد‌های مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی و جمع آوری سپرده‌های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی بخصوص بخش تولید، تاسیس و خوشبختانه تا کنون به رشد چشمگیر و بی سابقه‌ای دست یافته است.

این بانک طی سالیان گذشته همگام با سیاست‌های کلان اقتصادی و اهداف و برنامه‌های تولیدی در حوزه صنایع بزرگ و کوچک حرکت نموده است.

برخوردار از کارکنانی که سرعت در خدمت به مشتری، دقت در ارائه خدمات بانکی و درستکاری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده اند، برخوردار از پیشرفته‌ترین سامانه بانکداری الکترونیک، اعتماد مشتریان به بانک سینا و گستردگی شعب در سراسر کشور از مزیت‌های این بانک محسوب می‌شوند.

بانک سینا از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه مالی و اعتباری بنیاد در سال ۱۳۶۴ با هدف اولیه انجام عملیات پولی، مالی و اعتباری و تامین نیاز‌های مالی بنگاه‌های اقتصادی و جذب سپرده‌های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال تاسیس گردید و از همان ابتدا با افتتاح شعب در برخی مناطق اقدام به بهره برداری و انجام عملیات بانکی نمود.

در جهت دستیابی به سطح استاندارد‌های مورد پذیرش ازطرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به تصویب افزایش سرمایه تا سطح ۲۰۰۰ میلیارد ریال، ابتدا سرمایه از مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و سپس در دو مقطع به مبلغ ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ همزمان با تغییر نام بنیاد به سینا به تصویب رسید و در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ مجوز ورود به بورس اوراق بهادار تهران نیز با نماد «وسینا» با کد بورسی شماره ۰۵-۱۹-۶۵ صادر گردید.
 
بانک سینا مجددا در پی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده ۲۸ تیرماه ۱۳۸۹ این میزان سرمایه را ۵۰ درصد افزایش داد و به ۳ هزار میلیارد ریال رساند. این مبلغ سرمایه در ۲۲ آذر ۸۹ به ثبت رسید.

همچنین پیرو مصوبه مجمع عمومی فوق العاده بانک سینا در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ و مجوز شماره ۱۲۱/۱۳۵۹۹۷ مورخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۰ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر افزایش سرمایه از طریق صدور سهام جدید، پذیره نویسی سهام بانک سینا انجام شد و مبلغ سرمایه به ۴۰۰۰ میلیارد ریال رسید. بانک سینا سرمایه جدید را روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.

افزایش سرمایه بانک سینا مجددا در مجمع عمومی فوق العاده این بانک در ۲۷ تیر ۱۳۹۱ به میزان ۲۰۰۰ میلیارد ریال دیگر به تصویب رسید که این مصوبه، سرمایه بانک را به مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال رساند.

با نوجه به لزوم افزایش سرمایه جهت اصلاح ساختار مالی (با توجه به گسترش فعالیت ها)، بانک سینا با اخذ مجوز از بانک مرکزی ج. ا. ا و سازمان بورس اوراق بهادار و نیز مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، سرمایه بانک را طی چند مرحله و نهایتا در تاریخ ۳ آذر ۹۳ به مبلغ ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.

بانک سینا با توجه به ضرورت فعالیت هر چه بیشتر در بازار پول و لزوم رقابت در ارائه خدمات، در کنار توسعه شعب خود در تهران، نسبت به توسعه شبکه شعب در سایر نقاط کشور نیز اقدام نمود. احترام به مشتری، خلاقیت و نوآوری، صداقت و درستکاری و گسترش روزافزون شعب، برنامه‌های استراتژیک بانک سینا است.

بانک سینا در روز‌های پایانی سال ۸۷ موفق به دریافت مجوز فعالیت بانکی خود از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید. فعالیت‌های بانک سینا مطابق اساسنامه، شامل انجام کلیه عملیات پولی، مالی و اعتباری و فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی با اشخاص حقیقی و حقوقی باشد.

گشایش انواع حساب‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری (ریالی و ارزی)، گشایش انواع حساب‌های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت (روز شمار و ویژه)، گشایش انواع حساب‌های سپرده سرمایه گذاری بلند مدت (یک الی پنج ساله)، ارائه خدمات به دارندگان حساب در کلیه شعب بانک سینا به صورت online real time شامل واریز، برداشت، انتقال وجه بین حساب‌های بانکی و بین بانکی و...، گشایش انواع حساب‌های سپرده ارزی به ارز‌های معتبر با منشاء داخلی یا خارجی با پرداخت سود علی الحساب و ارائه دیگر خدمات ارزی مورد نیاز مشتریان، ارائه خدمات ارزی شامل خرید و فروش ارز، حوالجات ارزی و...، صدور و قبول انواع چک‌های بانکی، رمزدار بین بانکی و ایران چک، وصول چک‌ها و بروات مشتریان، عهده سایر بانکها، پرداخت انواع تسهیلات اعطایی در قالب عقود اسلامی، صدور انواع ضمانتنامه ها، صدور انواع کارت‌های الکترونیکی نظیر کارت‌های اعتباری و نقدی (سینا کارت) و کارت هدیه با امکان استفاده در مراکز خرید و فروش کالا و خدمات در سراسر کشور، انعقاد قرارداد و امکان خرید با مراکز خرید و فروش کالا و خدمات در سراسر کشور، پرداخت قبوض شهری از طریق اینترنت، ارائه خدمات تلفنبانک، جهت دریافت موجودی، دریافت گردش حساب، انتقال وجه، فکس گردش حساب و فکس گردش روزانه حساب، ارائه خدمات SMS بانک جهت دریافت مانده سپرده، مسدود کردن کارت، ارسال گردش و مانده سپرده در دوره زمانی درخواستی و دریافت فهرست داده ها، ارائه خدمات ارسال صورتحساب و جزئیات تراکنش انواع حساب‌های مشتریان، از طریق اینترنت، اجاره صندوق امانات، ارائه خدمات بانکی از طریق سامانه شتاب، پایا و ساتنا و سایر سامانه‌های نوین بانکی کشور، ارائه خدمات موبایل بانک و اینترنت بانک همراه، جهت دریافت موجودی، دریافت گردش حساب، انتقال وجه و... بخشی از خدمات پولی و بانکی بانک سینا محسوب می‌شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: