April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۱۴۷
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
0
احمدعلی موهبتی در حاشیه نمایشگاه معدن در زاهدان از سرمایه‌گذاری و عملکرد شرکت مس در توسعه صنعت مس استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه راه‌اندازی و توسعه معدن مس چهل کوره قدردانی و ابراز رضایت کرد.
 
ارزیابی مثبت و رضایت‌بخشی از اقدامات شرکت مس داریم
 
به گزارش پول نیوز، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری مواد معدنی، تجهیزات و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته که در محل نمایشگاه‌های دائمی زهدان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر ارزیابی مثبت و رضایت‌بخشی از فعالیت گسترده شرکت مس در این استان داریم.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری مناسب شرکت ملی مس در استان سیستان و بلوچستان صنایع وابسته و چرخه کامل استخراج و فراوری از معدن مس چهل کوره باعث رشد، توسعه، اشتغال و کاهش فقر در این استان خواهیم بود.

موهبتی با بیان این‌که بدون شک حضور شرکت مس در این استان موجب توسعه و رونق اقتصادی خواهد شد بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن پهنه وسیعی از مواد معدنی ازجمله طلا و مس می‌تواند بیشتر موردتوجه سرمایه‌گذاران ازجمله شرکت ملی مس باشد.

وی تصریح کرد: نگاه استان کسب بیشترین سود برای سرمایه‌گذاران و در کنار آن رشد، توسعه، اشتغال و درنهایت کاهش فقر مردم است.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: استان خود را موظف به تأمین نیازها و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران می‌داند و تمام تلاش استانداری مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و دیگر زیرساخت برای توسعه صنایع معدنی ‌در این استان زرخیز است.

گفتنی است، معدن مس چهل کوره در 120 کیلومتری شمال غرب زاهدان با ذخیره قطعی قابل برداشت 3 میلیون تن با عیار 1،39 درصد واقع شده است. شرکت مس در سال 1390 و در زمان دوره نخست مدیر عاملی سعدمحمدی راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح را دستور کار قرار داد و در سال 1395 این معدن با سرمایه‌گذاری 262 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 420 نفر به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: