April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۳۹۷
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر) توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشت و اولین پروژه مقیاس ملی است که از ایده تا عمل و بهره برداری آن در یک دولت و ظرف پنج سال اجرا شده است.

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران افزود: خدا را شاکریم که یکی از پروژه‌های بزرگی را که گرهگشای مشکلات مردم است در آستانه افتتاح بوده و به زودی با حضور رییس جمهوری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.


وی گفت: این آزادراه یکی از پروژه‌های متفاوت کشور است که در یک زمانبندی فشرده با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال اخیر کار شده است و اولین پروژه در مقیاس ملی هست که در یک دولت از ایده تا بهره برداری در ظرف پنج سال انجام شده است.


اسلامی افزود: در اجرای این طرح یک راندمان ۱۲۰ درصدی داشتیم که فوق العاده بی نظیر است و در پروژه‌های مشابه راندمان سه تا پنج درصد یا حداکثر ۹ درصد را تجربه کرده بودیم.


وی افزود: این موضوع نشان دهنده توان مدیریتی و مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه ها و تعامل آنها و اعتماد بخش خصوصی به دولت است.


وزیر راه و شهرسازی گفت: بهترین پیمانکاران کشور در این پروژه کار کرده اند تا به محض بهره برداری مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند تا ما از بار سنگین و خسته کننده ترافیک اتوبان تهران- کرج و البرز و قزوین فاصله بگیریم و مردم از این مسیر جدید استفاده کنند.


اسلامی با بیان اینکه این آزادراه بخشی از مسیر جاده ابریشم است، افزود: این طرح در روان سازی ترافیک آزادراهی کشور که از بازرگان در غرب کشور شروع می شود و به مشهد مقدس و مرزهای افغانستان و ترکمنستان می رسد تاثیر زیادی دارد.

 

آزادراه ۱۶۰ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: