April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۵۷۶
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
0
بورس گرفتار صف‌های فروش سنگین شده است. مشکلی که در نتیجه تغییر دامنه نوسان دامن گیر بازار سهام شده و موجب کاهش نقدشوندگی بازار نیز شده است.
دامنه نوسان دامن گیر بورس شد! //منتشر شود//
به گزارش پول نیوز، روز یکشنبه شاخص کل بورس ۱۰ هزار و ۵۱ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۱۴۷ واحد نزول کرد و در رقم ۴۳۷ هزار و ۱۷۷ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۹۸ واحد ریزش کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۰۲ واحد رسید.

در پایان معاملات روز یکشنبه، ۴۳ نماد رشد قیمت و ۳۹۱ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز یکشنبه در بورس شرکت لعابیران (شلعاب)، فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) و همکاران سیستم (سیستم) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، بیمه میهن (میهن) و قند چهارمحال (قچار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نماد‌های شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، حفاری (حفاری شمال) و کاوه (فولاد کاوه جنوب کیش) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توزیع داروپخش (دتوزیع)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و موسسه اعتباری ملل (وملل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات یکشنبه ۴۰۳ نماد صف فروش داشتند و تعداد نماد‌های صف خرید ۱۱ بود. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه ۳۴ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۸۲ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۵۷ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان شد که بالاترین رقم در ۲۳ روز کاری گذشته از پایان دی ماه به این سو است.

در دومین روز هفته شرکت رایان هم افزا (رافزا) برای دومین روز متوالی بیشترین صف خرید را داشت و با صف خرید ۷۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رافزا، غگیلا (پگاه گیلان) و امید (تامین سرمایه امید) بیشترین صف خرید را داشتند.

روز یکشنبه بیشترین صف فروش نیز به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۹۹ میلیارد تومانی داشت. پس از شستا، سایپا و شپنا بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

در دومین روز هفته همه شاخص‌های تابلوی بورس نزول کردند. شاخص کل هم‌وزن هزار و ۱۴۷ واحد افت کرد و تعداد نماد‌هایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نماد‌های با رشد قیمت بودند. ۳۹۱ نماد کاهش قیمت و تنها ۴۳ نماد رشد قیمت داشتند.

دیروز افت ارزش معاملات بازار ادامه یافت. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۹ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه ۷ درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش معاملات خرد نیز ۴۷ درصد کاهش یافت و به رقم ۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خرید‌ها بود. در سمت تقاضا، ۶۷ درصد خرید‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۳۳ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز ۹۲ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۸ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

همچنین رقم خروج پول حقیقی ۶۷۴ میلیارد تومان بود و در پایان معاملات یکشنبه ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود و ارزش صف‌های فروش به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۲۳ روز کاری گذشته از پایان دی ماه به این سو است.

بورس گرفتار صف‌های فروش سنگین شده است. مشکلی که در نتیجه تغییر دامنه نوسان دامن گیر بازار سهام شده و موجب کاهش نقدشوندگی بازار نیز شده است. به نظر می‌رسد اعتماد سهام‌داران به بورس از دست رفته و انتظارات آن‌ها در جهت نزول بازار شکل گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: