کد خبر: ۳۴۷۴۶۶
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
0
مدیر کل درمان غیر مستقیم گفت: طرح نسخه الکترونیک صرفا برای سهولت بیمه شدگان در نظر گرفته شده و تمام تلاشمان این است که با اجرای آن، بار مالی بیمه شدگان به حدااقل کاهش پیدا کند.

نسخه الکترونیک به نفع نظام سلامت و برای سهولت کار بیمه شدگان ایجاد شده است

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، شهرام غفاری با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه 3 سیما اظهار داشت: اجرای نسخه الکترونیک به نفع نظام سلامت متشکل از؛ پزشک، بیمار، داروخانه، آزمایشگاه و بیمارستان است و همه از آن در زمان نفع می برند اما در کوتاه مدت با چالش هایی نیز مواجهند.

وی در خصوص عدم صدور دفترچه های درمانی بیمه شدگان از اول اسفند ماه 99 گفت: دفاتر درمانی بیمه شدگان همانند گذشته مورد استفاده قرار می گیرند و عدم صدور آن در فرایند درمان هیچ تغییری ایجاد نمی کند.

غفاری افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اگر به پزشک مراجعه کردند و پزشک نسخه‌نویسی الکترونیک داشته باشد، می‌توانند فارغ از اینکه دفترچه به همراه دارند یا نه، نسخه الکترونیکی از پزشک دریافت کنند. اگر بیماری به پزشک مراجعه کرد و پزشک شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک یا تمایل به آن را نداشت، می‌تواند نسخه را در دفترچه بیمار بنویسد.

وی ادامه داد: در صورتی که بیمه‌شده، دفترچه درمانی به همراه نداشت، پزشک می‌تواند نسخه را در سرنسخه مخصوص مطب خودش بنویسد و با درج کد ملی بر روی نسخه، بیمار می‌تواند به داروخانه مراجعه و خدمات دریافت کند.

غفاری با بیان اینکه در هفته اول اجرای این طرح، مخالفت هایی وجود داشت که مشکلاتی را برای بیمه شدگان به وجود آورده بود، گفت: وزارت بهداشت، دبیرخانه شورای عالی بیمه، سازمان نظام پزشکی و تمامی ذینفعان در هفته دوم اجرای این طرح، حمایت کامل خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه در شروع این طرح در هر استان، دو تا سه مورد شکایاتی داشتیم که در مراکز طرف قرارداد مورد پذیرش قرار نگرفته بودند، گفت: در این طرح، با 10 هزار داروخانه، 23 هزار پزشک و بیش از 4 هزار درمانگاه طرف قرارداد هستیم به طوریکه اگر یکی از آنها اجرا نکنند، بیمه شده دچار مشکل می شود.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه روزانه حدود 180 هزار نسخه الکترونیک صادر می شود، گفت: در حال حاضر در مراکز خصوصی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی حدود 74درصد نسخه ها در بستر الکترونیک تبادل می شوند و تنها 26درصد نسخه ها در ساختار سنتی پیچیده می شوند.

غفاری تاکید کرد: نسخه نویسی الکترونیک طرحی ملی است و ذینفعان بسیار زیادی دارد.

وی توسعه و ارتقاء خدمات درمانی را از نتایج استقرار سامانه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: در تمامی شهرهایی که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هستند، درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی رایگان خواهد بود و در تمامی شهرها ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان بالای 65 سال در بیمارستان های دانشگاهی رایگان است. همچنین هزینه وسایل و پروتزهای مورد استفاده در بیمارستان های دانشگاهی به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی به مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: این طرح مزیت‌های فراوانی برای نظام سلامت و بیمه‌ها دارد. اجرای آن از تکرار تجویز دارو جلوگیری می‌کند و موجب استفاده بهینه از منابع و ارتقای خدمات می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: