April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:
کد خبر: ۳۴۷۶۹۴
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
0
سخنگوی شورای عالی بورس از تصویب سه سیاست کلی در خصوص تغییر دامنه نوسان در جلسه امروز شورای عالی بورس خبر داد.
دهقان دهنوی: تصویب ۳ سیاست کلی درباره تغییر دامنه نوسان بورس
به گزارش پول نیوز، محمد علی دهقان دهنوی سخنگوی شورای عالی بورس گفت: شورای عالی بورس، در راستای تغییر دامنه نوسان، سه سیاست کلی را تبیین و تصویب کرد. بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ سازی و ترویج روش‌های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع بندی‌ها در روز‌های بعدی انجام و نظرات صاحبنظران و کارشناسان نهاد‌های مالی اخذ می‌شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به دیگر دستورات جلسه امروز این شورا تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه ۱۴۰۰ سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

دهقان دهنوی افزود: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه جویی انرژی برای کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورای عالی بورس اظهار داشت: این صرفه جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و قابلیت نقدشوندگی خواهد داشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: