April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۸۰۲۹
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
0
شاخص دلار در معاملات امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۹۷ واحد بسته شد.

دلار در مقابل ارزهای دیگر عقب نشینی کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، روابط چین با کشورهای غربی بار دیگر دچار تنش های جدیدی شده است. پس از اعمال تحریم های متقابل چین و اتحادیه اروپا علیه یکدیگر بر سر مسائل حقوق بشری، چین ۹ فرد و چهار نهاد انگلیسی را تحریم کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که انگلیس شماری از اشخاص چینی را به دلیل نقض حقوق بشر در منظقه سین کیانگ تحریم کرد. چین بزرگ ترین شریک تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا است و افزایش تنش های بین طرفین می تواند به مانند دوره ترامپ بر مراودات تجاری و حجم سرمایه گذاری های متقابل دو طرف تاثیر منفی بگذارد.

بازار ارز در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش نگرانی ها از طولانی تر شدن احیای رشد اقتصادی در بین معامله گران بوده و همین مساله هم ارزهای امن تر را به مقصدی جذاب تر برای معامله گران تبدیل کرده است. برای نخستین بار در طول سال جاری بازدهی ین ژاپن در برابر یورو مثبت شده و فرانک سوییس نیز به پیشروی خود ادامه داده است. برخی از تحلیل گران ارز معتقدند فرانک امسال بهترین عملکرد را از نظر بازدهی در بین ارزهای اصلی خواهد داشت، هرچند که دلار نیز از نیمه دوم سال عملکرد بهتری از ابتدای سال خواهد داشت.


سیمون هاروی - استراتژیست ارشد ارزی در موسسه مونکس یوروپ - گفت: بازارها هنوز به قطعیت در خصوص مسیر آینده نرسیده اند، چرا که اطلاعات دریافتی معمولا کم و متناقض است. تا وقتی که تصویر روشنی از اقتصاد و تصمیمات آتی فدرال رزرو نداشته باشیم حدس این که چه مسیری پیش روی دلار خواهد بود کار اسانی نیست. اگر بانک مرکزی آمریکا در عمل نشان دهد که تمایل دارد فضای مطلوب مالی برای فعالیت های اقتصادی را حفظ کند شاهد صعود دلار به قله های بالاتر خواهیم بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۹۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۶۴ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۱ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۶ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۰۹.۶۸۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۱۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۴۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: