کد خبر: ۳۴۸۳۸۳
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
0
تاریخچه تویوتا یک تاریخچه چالش است. با نوآوری و اشتیاق، تویوتا آن چیزی را که غیرممکن دانسته شده است را به چالش کشیده.از زمان تاسیس خود، رویاهای بی‌شماری را تحقق بخشیده است.

مقایسه تویوتا یاریس و رنو ساندرو

 

به گزارش پول نیوز، «غیرممکن‌های خود را آغاز کنید» این شعار یک چشم‌انداز جسورانه برای تویوتا است تا آینده را به چالش بکشد. این فراتر از وعده‌ای به مشتریان و جامعه از طرف یک تولید کننده خودرو است. سوال این است چگونه این کار ممکن می‌شود. تویوتا می‌گوید با هدف‌گذاری درست امکان‌پذیر است.

 

Renault

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، که در زمینه طراحی و ساخت خودرو فعالیت دارد، در سال ۱۸۹۹ بنا نهاده شد. این شرکت در حال حاضر نهمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان است. کمپانی رنو مالک اکثریت برخی شرکت‌های خودروسازی جهان و شرکت ایرانی رنو پارس می‌باشد. رنو فعالیت‌های زیادی در مسابقات موتور اسپرت و اتومبیل‌رانی دارد و تیم فرمول یک رنو یکی از موفق‌ترین تیم‌های شرکت‌کننده فرمول یک بوده است. جالب است بدانید که محصولات شرکت رنو تراکس که یکی از شرکت‌های تابعه سابق شرکت رنو می‌باشد و شامل کامیون و اتوبوس است، توسط شرکت رنو تراکس ایران و شرکت شهاب خودرو مونتاژ می‌شود.

 

مقایسه تویوتا یاریس و رنو ساندرو

طراحی تویوتا یاریس

 

تویوتا یاریس هاچ‌بک اسپرتی است که از سال ۱۹۹۹ فروخته می‌شود. معنی نام تویوتا یاریس، جذابیت و زیبایی است. البته تویوتا خود آن را با نام Vios عرضه می‌کند. این مدل هاچ‌بک یکی از بهترین اتومبیل‌های شهری محسوب می‌شود؛ به این دلیل که کوچک است و به‌راحتی می‌تواند در معابر و خیابان‌های باریک تردد کند. طراحی ظاهری ساده ولی نسبتا جذاب با کیفیت ساخت بالا از نقاط قوت این تویوتای ژاپنی است. سیستم ضد سرقت ایموبلایزر دارد. طراحی داخلی ساده دارد ولی از امکانات رفاهی کمی برخوردار است. روکش صندلی‌ها پارچه‌ای و شیشه‌های عقب دودی هستند. البته قیمت خودرو تویوتا در ایران با این مشخصات و امکانات کمی بالا به نظر می‌آید.

 

طراحی رنو ساندرو

 

کیفیت ساخت خوب و فضای کافی کابین از مشخصات خوب رنو ساندرو است که می توان به آن‌ها اشاره کرد. این مدل رنو از لحاظ فنی مقاوم است. برخی از مهم‌ترین آپشن‌های سفارشی که می‌توان نام برد، کروز کنترل، دوربین به همراه مانیتور بزرگ و روکش چرم است. صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو در ۴ حالت دستی قابل تنظیم است. روکش صندلی‌ها پارچه‌ای هستند البته روکش چرم قابل سفارش است. طراحی ظاهری ساده‌ای دارد. در واقع از پلتفورم L90 در طراحی آن بهره گرفته شده است. بنابراین رنو ساندرو را می‌توان به نوعی لوگان (تندر۹۰) هاچ‌بک دانست. تقریبا در تمام بخش‌های خودرو لبه‌های تیز را می‌توان دید. چراغ‌های عقب عمودی و این ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده است. شما می‌توانید در صفحه خودرو رنو دیوار از ساندرو بیشتر بخوانید.

 

مشخصات فنی تویوتا یاریس

 

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تویوتا یاریس دوازده ثانیه است. کلاس بدنه هاچ بک و بنزین سوز است. (مشخصات فنی کامل در تویوتا دیوار). تعداد سیلندر ۴ و نوع جعبه دنده اتوماتیک است. حجم موتور یاریس ۱۲۹۹ سی‌سی و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. قدرت این سامورایی کوچک ۱۰۷ اسب بخار و نوع شاسی یکپارچه است. حجم باک ۴۲ لیتر است. سنسور پارک جلو و عقب و دوربین عقب دارد. ترمز ضد قفل و ترمز کمکی دارد. دارای چراغ مه‌شکن جلو و عقب است. فرمان قابلیت تنظیم ۲ حالته دارد. همچنین صندلی راننده در ۶ حالت دستی و صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی قابل تنظیم است.

 

مشخصات فنی رنو ساندرو

 

گیربکس این اتومبیل ۴ دنده اتوماتیک و سوختش بنزین است. حجم موتور ۱.۶ لیتر و ۴ سیلندر می‌باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۱.۵ ثانیه است. از جعبه دنده ساخت ZF استفاده شده که این باعث هماهنگی خوب با پیشرانه شده است. قدرت ۱۰۵ اسب بخار، مصرف ترکیبی ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نوع شاسی یکپارچه است. حجم باک ۵۰ لیتر است رینگ آلومینیومی و ترمز ضد قفل دارد. چراغ‌های جلو هالوژن است و چراغ های مه‌شکن عقب و جلو دارد. فرمان تنظیم ۲ حالته دارد.

 

منبع: پول نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: