پیش بینی بورس ۲۲ فروردین ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۴۸۶۰۶
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
0
کارشناسان درباره بازار سرمایه روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ نظرات متفاوتی ارائه کردند.
تاثیر تعطیلات بر بازار سرمایه /منتشر شود/
به گزارش پول نیوز، بازار سرمایه در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و سهامداران شاهد روز‌های ریزشی بورس هستند. کارشناسان معتقدند دخالت‌های دولت سبب شده است که بازار سرمایه ریزشی شود و فشار صف فروش بر روی روند نزولی بازار تاثیر مستقیم دارد.

تحلیلگران بر این عقیده هستند بازار سرمایه به دلیل مسئله برجام روند ریزشی خواهد داشت؛ البته تعطیلی بازار به دلیل گسترش ویروس کرونا هم در وضعیت قرمز بورس سهیم است. فردین آقابزرگی، کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی یکتاپرس، اظهار داشت: نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که روند نزولی بورس ادامه دارد شاید شوک جدید مثبتی در هفته آتی به دست آید. تعطیلی دو هفته‌ای بازار هم سبب شد تا بازار سرمایه با چالش همراه شود. همانند روز‌های پایانی سال که همه به نقدینگی نیاز دارند این تعطیلات دو هفته‌ای هم که همه نیازمند پول نقد هستند در صف فروش قرار گرفتند در نتیجه بازار روند منفی به خود گرفت.

مهدی قلی پور، کارشناس بازار سرمایه درباره عوامل ریزش بورس و وضعیت این بازار در روز‌های آتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی یکتاپرس، اظهار داشت: به نظرم بازار نه این هفته بلکه تا انتخابات منفی است چرا که نه دولت فعلی نیاز به رای مردم دارد، دولت جدید هم تحویل در کف را بیشتر می‌پسندد، احتمال آزادسازی ذخایر ارزی در بانک‌های خارج رفته رفته بیشتر می‌شود و بانک مرکزی برای کنترل ارز و تورم نرخ بهره را بالا نگه خواهد داشت.
واکنش سازمان بورس به انتشار یک شایعه

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای نسبت به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی واکنش نشان داد.

پیرو برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر "دستور وزیر اقتصاد برای جلوگیری از خرید سهام توسط حقوقی‌ها " یا انتساب برخی نظرات جعلی به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛ روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تکذیب مطلب منتشر شده، انتشار این قبیل شایعات به شیوه ناشیانه و ادبیات غیررسانه‌ای را اقدامی واهی توسط افرادی دانسته که اهداف غیرفنی و غرض ورزانه را در بازار سرمایه دنبال می‌کنند و این سازمان حق خود را برای پیگیری موضوع محفوظ می‌داند.
عرضه یک میلیارد و ۴۷۶ برگه اوراق بهادار در تلار شیشه‌ای

شاخص بورس تهران در معاملات امروز با افت ۹ هزار و ۱۵۱ واحد به سطحی بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد رسید. در ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۳۶ هزار واحد به حدود عدد ۴۳۶ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز با افت حدود ۶۱۰ واحد در سطح حدود ۲۸۴ هزار و ۱۲۵ واحدی آرام گرفت. همچنین، شاخص بازار اول با کاهش ۷ هزار و ۱۹۱ واحدی در کانال ۹۰۸ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم نیز با افت ۱۶ هزار و ۷۹۹ واحدی، عدد ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار واحدی را نمایش داد.

گروه فلزات اساسی با حدود یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه شیمیایی و گروه غذایی بجز قند به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند.

براین اساس، در حدود ۱۸۳ هزار نوبت معاملاتی، حدود یک میلیارد و ۴۷۶ برگه اوراق بهادار به ارزش حدود ۱۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال در بورس معامله شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: