April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
پیش بینی بورس سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت؛
کد خبر: ۳۵۰۳۸۳
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
0
شاخص هم وزن در ۴ روز گذشته حدود ۱۳ هزار واحد نزول کرده و به کمترین میزان در ۷ ماه گذشته رسیده است.
بورس در ایستگاه بحران /منتشر شود/
به گزارش پول نیوز، برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت - به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۱۳۵ واحد پائین آمد و در رقم ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۸۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۵۷ واحد رسید.

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۴۱ نماد رشد قیمت و ۳۲۵ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد)، سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) و سیمان شمال (سشمال) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، زغال سنگ پروده طبس (کزغال)، و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سدور (سیمان دورود)، وسهرمز (شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان) و وصنا (صنایع بهشهر ایران) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه ۳ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز یکشنبه افزایش ۳.۲ درصدی داشته است.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات دوشنبه ۲۸۵ نماد صف فروش و تنها ۴ نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۳۸ درصد کاهش یافت و در رقم ۱۴۵ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۰.۳ درصد افزایش یافت و ۳ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضا‌ها

در روز دوشنبه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف خرید ۱۳۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، شصدف (صنعتی دوده فام) و ونیکی (سرمایه‌گذاری ملی ایران) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به غصینو (صنعتی مینو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۴۱ میلیارد تومانی داشت. پس از غصینو، کویر (فولاد کویر) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته علاوه بر نزول شاخص کل، شاخص هم وزن نیز برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. در ۴ روز اخیر شاخص هم وزن در مجموع حدود ۱۳ هزار واحد نزول کرده و به کمترین میزان در ۷ ماه گذشته رسیده است. آخرین بار در تاریخ ۹ آذر ماه شاخص هم وزن در سطح ۴۰۶ هزار واحد قرار داشته که ۱۱۳ روز کاری پیش بوده است. به نظر می‌رسد بورس به ایستگاه بحران رسیده است.

همان‌طور که در گزارش پیش‌بینی بورس دیروز نیز تاکید شده بود روند‌های درونی بازار چشم انداز منفی را برای سهام‌داران ترسیم می‌کنند. روز گذشته شاهد رشد ۱۰۳ درصدی میزان خروج پول حقیقی نیز بودیم. رقم تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه ۴۶۴ میلیارد تومان بود.

علاوه بر این نقدشوندگی بازار نیز باز هم کاهش یافت و روند نزولی ارزش معاملات سهام برای چهارمین روز پیاپی ادامه یافت. دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۳۱ درصدی نسبت به روز یکشنبه به رقم ۲ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان رسید.

در مجموع با توجه به صف‌های فروش طویل، مازاد عرضه و خروج سهام‌داران از بازار می‌توان در انتظار تداوم روند نزولی شاخص‌های بورس بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: