رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد:
کد خبر: ۳۵۲۸۰۵
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
دودانگه با ابراز امیدواری نسبت به صنعت بیمه در آینده اظهار کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا فرصت بی نظیری بود تا صنعت بیمه از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین استفاده و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کند، اما به نظر می‌رسد از این فرصت طلایی استفاده مطلوب صورت نگرفته است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد این صنعت همپای صنایع پیشرو باشیم و رویکرد جزیره‌ای در این صنعت تغییر پیدا کرده و نقش بیمه در اقتصاد کشور بازتعریف شود.
محمود دودانگه رئیس هیات مدیره بیمه حافظ
محمود دودانگه رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص عملکرد این شرکت اظهار کرد: شرکت بیمه حافظ از ابتدای سال ۹۸ مجموعه‌ای از برنامه‌های راهبردی را در بخش‌های مختلف تدوین کرده است که با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از برنامه‌ها محقق شده و امید است تحولی همه جانبه در این شرکت ایجاد شود و این شرکت بتواند نقشی پیشرو در صنعت بیمه ایفا کند، چرا که چابکی این شرکت مزیت بسیار بزرگی است و امکان مهندسی مجدد ساختار و فرایند‌های بیمه گری و تعریف طرح‌های نوین در این شرکت به سرعت قابل انجام است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که در شرکت بیمه حافظ از ابتدا تا به امروز مورد توجه قرار گرفته است، این بوده که شبکه فروش شرکت در سراسر کشور توسعه یابد و بیمه گری به نحوه مطلوبی صورت گیرد که در سال گذشته، شاهد افزایش تعداد شعب و نمایندگان این شرکت بودیم و این روند همچنان ادامه دارد، بنابراین یکی از برنامه‌های جدی شرکت، حضور در تمام مناطقی است که امکان فعالیت شرکت وجود دارد.

دودانگه عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم شرکت افزایش سرمایه و حضور در سرزمین اصلی است که با برنامه ریزی صورت گرفته، مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس اوراق بهادار و بیمه مرکزی گرفته شده است و با انجام افزایش سرمایه واخذ مجوز بیمه مرکزی می‌توانیم در کل کشور بیمه گری انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: یکی دیگراز برنامه‌های شرکت مدیریت ریسک و توسعه متوازن پورتفوی شرکت و کاهش ضریب خسارت بود که خوشبختانه توفیقات خوبی در این خصوص حاصل شده است.

رئیس هیات مدیره بیمه حافظ ابراز کرد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، شاخص‌های عملکردی صنعت بیمه در مقایسه با اهداف تعیین شده در برنامه‌های توسعه رضایت بخش نیست و وضعیت موجود با انتظارات همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد:نقش و جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشور نیاز به باز تعریف دارد، نقش بیمه مرکزی، شرکت‌های فعال در صنعت بیمه و همینطور تشکل‌های زیربط نیازمند تحول است، تعاملات صنعت بیمه با بخش‌های اقتصادی نیازمند بازنگری است و اساسا توانمند سازی این صنعت در ابعاد مختلف ضروری است، چرا که صنعت بیمه توانمند می‌تواند جایگاه اقتصاد کشور را ارتقا دهد.
 
دودانگه بیان کرد: رویکرد‌های حاکم در این صنعت متناسب با تحولات بین المللی نیازمند تغییر است و بیمه مرکزی باید تلاش کند با کمک مدیران جوان و با انگیزه، و با بکارگیری دانش و فناوری‌های روز، رهبری این تحول و تغییر را به عهده بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای دیجیتالی شدن فروش بیمه نامه در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا که طی یک الی دو سال گذشته شروع شده است، فرصت بی نظیری بود برای آنکه صنعت بیمه بتواند از فناوری‌های روز استفاده کند و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کند، اما به نظر می‌رسد این حرکت به دلیل ضعف زیرساخت‌های فناورانه به کندی پیش می‌رود.

وی اضافه کرد اگر می‌خواهیم صنعت بیمه نقش خود را در اقتصاد کشور به درستی ایفا کند، مردم و تمام بخش‌های اقتصادی از خدمات بیمه‌ای مناسب استفاده کنند، باید از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین به صورت مطلوب استفاده کنیم.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: