April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۵۶۱
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
0
۴۰ شرکت کره ای ۷۰ میلیون دلار مطالبات خود را از محل پول های بلوکه شده ایران در دوبانک این کشور دریافت کردند.
پرداخت ایران مطالبات ۴۰ شرکت کره ای
به گزارش پول نیوز، به نقل از فارس، بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک مدعی شده ۴۰ شرکت صادر کننده کره‌ای بخش قابل توجهی از مطالبات خود را از محل پول‌های بلوکه شده ایران در کره دریافت کردند.

این دیپلمات مدعی است: «۴۰ شرکت کره‌ای بخش قابل توجهی از مطالبات خود را دریافت کرده اند.»

بر اساس این گزارش پس از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها در دوره رئیس جمهوری ترامپ در آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۰ میلیون دلار از مطالبات شرکت‌های کره‌ای از سوی ایران پرداخت نشده بود که در ماه گذشته ۷۰ میلیون دلار از این مطالبات از محل پول‌های بلوکه شده در بانک‌های کره پرداخت شد.

حدود ۷ میلیارد دلار سرمایه بلوکه شده ایران در بانک‌های IBK کره و ووری بانک از سپتامبر ۲۰۱۹ تاکنون نگه داری می‌شود.

بانک مرکزی ایران در سال ۲۰۱۰ بر اساس توافق با کشور کره جنوبی، حسابی در در دو بانک «IBK کره» و «ووری بانک» باز کرد تا این کشور از این طریق انتقال مالی به ایران انجام دهد؛ و کره با این حساب‌ها می‌تواند سرمایه‌هایی که از این سیستم به ایران می‌رود می‌تواند رصد و مانیتور کند.

این دیپلمات تاکید کرده است که پرداخت مطالبات شرکت‌های کره‌ای از محل پول‌های بلوکه شده به این معنی نیست که مشکل این پول‌ها حل شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال احیای قرارداد برجام ۲۰۱۵ است که ترامپ رئیس جمهور قبلی در سال ۲۰۱۸ از این قرارداد کنار کشید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: