April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۲۶۲
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۹
0
براساس نتایج یک مطالعه جدید، داروی «آبلاسیماماب» از بروز لخته‌های خونی خطرناک پس از عمل جراحی جلوگیری می کند.

ساخت دارویی جدید برای پیشگیری از لخته شدن خون پس از عمل جراحی

به گزارش پول نیوز، داده های این مطالعه نشان می دهد داروی «آبلاسیماماب» (abelacimab) که توسط شرکت Anthos Therapeutics در کمبریج تولید شده است، در مقایسه با رقیق کننده خون «انوکساپارین»، خطر بروز لخته های خونی را در افرادی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو قرار گرفته بودند، تا ۸۰ درصد کاهش می دهد.

به گفته محققان، اثرات داروی «آبلاسیماماب» (abelacimab) تا یک ماه پس از جراحی ادامه دارد. این کشف می تواند برای افرادی که لخته خون دارند یا در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند، از جمله برخی قربانیان سکته مغزی، یک درمان بالقوه باشد.

دکتر «جفری ویتز»، یکی از نویسندگان این مطالعه، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بیمارانی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو قرار می گیرند، به طور روزمره درمان ضد لخته شدن خون به نام «انوکساپارین» یا سایر داروهای ضد انعقادی دریافت می کنند.

وایتس، متخصص خون و استاد پزشکی در دانشگاه «مک مستر» در همیلتون در کانادا گفت: ما در مقایسه با داروی رقیق کننده خون انوکساپارین متوجه شدیم که یک بار تزریق آبلاسیماب پس از عمل جراحی محافظت بسیار بهتری در برابر لخته شدن خون در وریدهای پا ایجاد می کند.

داروهای رقیق کننده خون، همانطور که از نام آنها پیداست، به طور رسمی به عنوان داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت شناخته می شوند و برای بهبود جریان خون و جلوگیری از لخته شدن طراحی می شوند.

آبلاسیماب، یک آنتی بادی است که به فاکتور لخته شدن XI - پروتئینی که به لخته شدن خون کمک می کند- متصل می شود، از فعال شدن آن جلوگیری می کند و در نتیجه تشکیل لخته را متوقف می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: