کد خبر: ۳۵۵۳۸۸
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
0
هزینه ساخت و ساز مسکن این روزها روندی افزایشی را تجربه می‌کند و حالا گرانی محصولات فولادی و سیمان رد بازار به این روند دامن زده است .
هزینه ساخت و ساز مسکن این روزها روندی افزایشی را تجربه می‌کند
به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرآنلاین، فعالان صنعت ساخت و ساز می‌گویند روند کنونی هزینه ساخت مسکن را نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داده و این امر تاثیرات خود ر به زودی در قیمت مسکن تازه‌ساز به نمایش خواهد گذاشت. نکته مهم اینجاست که رشد بهای مسکن نوساز، قیمت سایر الاک ر نیز به سرعت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. قیمت مسکن در بازار ایران روندی افزایشی را در سه سال اخیر، پس از به وقوع پیوستن شوک ارزی تجربه کرده است.

متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در خرداد ماه به ۲۹ میلیون ۶۷۳ هزار تومان رسیده است که رقمی بسیار بالا در قیاس با ارقامی است که در سه سال گذشته در خصوص متوسط قیمت مسکن اعلام شده است.

ایرج رهبر، نائب رییس رهبر انجمن انبوه‌سازان درباره هزینه ساخت هر متر مسکن ساده در کلانشهر تهران گفت: یک واحد ۱۰۰ متری با مشاعات ۸۵متری مفید حداقل هزینه‌ای بین ۶ تا ۷ میلیون تومان هزینه ساخت دارد که در واقع ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۰۰ متر مسکن ساده در تهران هزینه باید در نظر گرفت. وی هشدار داده است با گرانی قیمت سیمان، افزایش قیمت ساخت مسکن به وقوع خواهد پیوست.

وی درباره بازار ساخت و ساز در کشور توضیح داد: وضعیت ساخت و ساز با شرایط سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده و بازار در رکود به سر می‌برد به طوری که پروژه‌های عمرانی اکنون به اصطلاح خوابیده و مسکن مهر در حال انجام است و امیدواریم با ساخت مسکن ملی شاهد رونق بازار باشیم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش تقریبا متوقف شده، زیرا ماه‌هاست که بازار ساخت و ساز در کشور راکد شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: