April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل یک استارت آپ بیمه‌ای در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۵۶۰۵۴
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
0
فلاح تفتی گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپ‌های بیمه‌ای نباشد، شرکت‌های بیمه هم آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و با آن‌ها همکاری نمی‌کنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.
در مسیر استارت آپ‌های بیمه‌ای سنگ اندازی می‌کنند
به گزارش پول نیوز، استارت‌ آپ‌های بیمه موضوعی است که چند سالی است که بحث برانگیز شده است. مدتی قبل بیمه ایران با ارسال بخشنامه هایی به نمایندگی های خود اقدام به مقابله با استارت آپ های بیمه ای کرده بود و عنوان کرد با نمایندگی هایی که با این این استارت‌آپ ها همکاری کنند برخورد خواهد شد. دلیل این مسئله هم نرخ شکنی این استارت آپ ها عنوان شده بود. روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود از «بیمیتو» و «بیمه بازار» گرفته تا «فست بیمه» و «بیمه کلیک» و ...؛ اما هنوز آمار مشخصی از اینکه چه سهمی از بازار را به خود اختصاص داده اند منتشر نشده است. اما آنطور که مشخص است رقیبی جدی برای نمایندگان صنعت بیمه بشمار می‌آیند که در دفاتر خود اقدام به صدور بیمه برای مشتریانی می کنند که همچنان دوست دارند به صورت سنتی در دفاتر بیمه حاضر شده و بیمه‌نامه خود را خریداری کنند.
 
 هادی فلاح تفتی بنیانگذار و مدیرعامل یکی از استارت آپ‌های بیمه ای در کشور گفت: استارت آپ‌های بیمه‌ای به تازگی کار خود را در صنعت بیمه آغاز کرده اند، بر همین اساس انتظار می‌رود که در اوایل کار قدری ضعیف باشند. یکی از دلایل آن نیز سنگ اندازی‌ها در این مسیر است که همواره از سوی برخی صورت می‌گیرد چرا که از رشد و توسعه استارت آپ‌ها ترس و واهمه دارند و منافع خود را در خطر می‌بینند.

وی افزود: استارت آپ‌های بیمه‌ای در این مدت رشد چندانی نکرده اند و علت اصلی آن این است که بیمه مرکزی رویه و روند شفافی در حمایت از استارت آپ‌های صنعت بیمه اعمال نکرده است.

بنیانگذار این استارت آپ بیمه‌ای در کشور بیان کرد: بیمه مرکزی آیین نامه‌ای را ابلاغ کرده که هنوز آیین نامه اجرایی آن به دست استارت آپ‌های بیمه نرسیده است، اما اگر این آیین نامه اجرایی به دست استارت آپ‌ها برسد و مجوزی برای استارت آپ‌ها صادر شود که شرکت‌های بیمه، این نوع استارت آپ‌ها را به رسمیت بشناسند، نقطه عطفی در حوزه فعالیت‌های استارت آپی بیمه خواهد بود و استارت آپ‌ها می‌توانند در حوزه خود حرکت روبه جلویی داشته باشند.

فلاح تفتی در ادامه گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپ‌های بیمه‌ای نباشد، شرکت‌های بیمه هم آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و با آن‌ها همکاری نمی‌کنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی از استارت آپ‌ها سامانه‌ای را برای نمایندگان شرکت‌های بیمه در نظر گرفته اند که آن‌ها در این سامانه محصولات بیمه‌ای را خود را بفروشند و از استارت آپ‌های بیمه عقب نمانند در این شرایط نماینده‌ها می‌توانند با سایر استارت آپ‌ها رقابت کنند و متضرر نشوند.

فلاح تفتی بیان کرد: اگر نماینده‌های شرکت بیمه نتوانند در این حوزه رقابت کنند تا چند سال آینده یکسری برند استارت آپی در کشور ایجاد می‌شوند که بسیاری از نماینده‌های شرکت‌های بیمه را از این عرصه حذف خواهند کرد.

مدیر عامل این استارت آپ بیمه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: اگر این استارت آپ‌ها رونق بگیرند در پی آن ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می‌یابد، چون کسی که وارد این نوع سامانه شده است تا بیمه نامه خرید کند، محصولات دیگری را هم مطالعه می‌کند و اگر خواست خریداری می‌کند. همچنین دانش مردم در حوزه صنعت بیمه بیشتر می‌شود و محصولات بیمه‌ای بیشتری را هم می‌شناسند، چون در دفاتر نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه، زمانی برای مطالعه محصولات بیمه‌ای وجود ندارد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: