کد خبر: ۳۵۷۰۵۶
0
قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته بدون تغییر خاصی عرضه شد.

قیمت گوشت امروز 17 مرداد 1400 + لیست قیمت

 

به گزارش پول نیوز ،منصور‌ پوریان با اشاره به شرایط بد اقتصادی دامداران اظهار کرد: چند دلیل بر ایجاد شرایط بد اقتصادی دامداران موثر بوده که از جمله آن‌ها خشکسالی و گرانی نهاده خوراک دام است.

وی ادامه داد: خشک شدن مراتع و نبود علف برای تعلیف دام‌ها در پی خشکسالی از یک سو و کمبود و گرانی نهاده خوراک دامی از سوی دیگر موجب شده به شکل کم سابقه‌ای شاهد شرایط بد اقتصادی در بخش پرواربندی کشور باشیم.


به گفته وی؛ اما شاید مهم‌ترین دلیل ایجاد شرایط کنونی برای صنعت دامپروری کشور وعده‌های عمل نشده مسئولان باشد.

پوریان تصریح کرد: بیش از ۶ میلیون دام سبک مازاد در کشور وجود دارد، اما شاهد گرانی گوشت قرمز برای مصرف کننده هستیم و دامداران نیز توان ادامه کار ندارد.

رئیس شورای تامین دام کشور معتقد است؛ تصمیمات غیرکارشناسی در وزارت جهاد کشاورزی و سایر مجموعه‌های مرتبط با تولید دام، تاثیر ۵۰ تا ۶۰ درصدی در بالا رفتن قیمت گوشت داشته است.

پوریان افزود: همچنین این تصمیمات در کاهش راندمان تولید و بی‌ثباتی در آن موثر بوده است.

وی با توجه به شرایط کنونی صنعت دامپروری کشور پیش بینی کرد توان تولید در پاییز به کمترین میزان کاهش یابد.

پوریان یادآور شد: در رکود بازار مصرف و افزایش هزینه‌ها، تولید دام فصل‌های بهار و تابستان در واحدهای دامداری مانده است.

وی با تاکید بر اینکه این دام‌ها کیفیت خود را نیز از دست داده‌اند، افزود: بیشتر این دام‌ها اضافه وزن دارند و حجم زیادی چربی در آن‌ها انباشت شده است.

رئیس شورای تامین دام کشور خواستار اجرای برنامه‌های حمایتی وعده داده شده از سوی مسئولان قبل از افت شدید تولید گوشت قرمز شد.

پوریان از جمله این وعده‌های عمل نشده را خرید حمایتی، پرداخت تسهیلات کم بهره برای تامین نقدینگی، تامین کافی نهاده‌های خوراک دام با قیمت مصوب دولتی و باز شدن راه صادرات برشمرد.

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۱,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۹,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۴,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۶,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۶,۰۰۰

قلم گوساله

۱۵,۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۷,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۲۷,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳۲.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۹۰,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۹,۰۰۰

 

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از آرامش حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۲۵ تا ۱۲۶ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۵ درصد سود به مصرف کننده عرضه می شود.

او افزود: علی رغم شرایط مساعد عرضه، تقاضایی در بازار به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران ها وجود ندارد.

ملکی درباره تاثیر افزایش قیمت دام ناشی از هزینه تمام شده تولید بر بازار بیان کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، افزایش قیمت دام منجر به انباشت دام روی دست دامدار می شود.

قیمت گوشت گوسفندی در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومانی گوشت در بازار را منطقی دانست و افزود: هم اکنون هر کیلو ران در مغازه ها با نرخ ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان عرضه می شود که این نرخ به معنای گران فروشی نیست، بلکه همانند دامدار که از هزینه بالای تولید و نرخ پایین دام گلایه می کند، مغازه دار هم به دلیل افزایش هزینه های تولید خواستار فروش با نرخ منطقی محصول است.

او در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: علی رغم سال های گذشته خبری از قاچاق دام‌ نیست و همواره با این موضوع به طور جد باید برخورد شود؛ چرا که با از سرگیری قاچاق و عدم واردات گوشت طی ماه های آتی با کمبود رو به رو خواهیم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: