کد خبر: ۳۵۷۵۹۷
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
0
بانک مرکزی نسبت به تامین اسکناس کافی در خودپرداز‌ها طی ایام تعطیل پیش رو به بانک‌ها ابلاغ کرد.
ساتنا و چکاوک تعطیل می‌شوند
به گزارش پول نیوز، بانک مرکزی با تاکید بر تعطیلی شعب بانک ها، در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ضرورت تامین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در روز‌های تعطیل پیش رو و نحوه فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک در این روز‌ها را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

با عنایت به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی کل کشور از تاریخ ۱۴۰۰.۵.۲۵ لغایت پایان روز ۱۴۰۰.۵.۳۰، به استحضار می‌رساند در بازه زمانی ذکر شده سامانه‌های ساتنا و چکاوک تعطیل بوده و دستور پرداخت و پردازش چک در این سامانه‌ها پذیرفته نخواهد شد. همچنین عملکرد سامانه پایا در روز‌های موصوف مشابه سایر روز‌های تعطیل و با یک چرخه واحــد (۱۲:۴۵) خواهد بود.

شایان ذکـر است براساس اطلاعیه‌های قبلی، در چرخه واحد روز‌های تعطیل سامانه پایا، علاوه بر دستور پرداخت‌های شاپرکی، دستور پرداخت‌های عادی نیز پردازش خواهند شد.

همچنین در خصوص ضمانت نامه‌های ریالی با تاریخ سررسید روز‌های اشاره شده، امکان تمدید ضمانتنامه‌های مربوطه در سامانه سپام ریالی، در تاریخ ۱۴۰۰.۵.۳۱ فراهم خواهدبود.

خواهشمند است ضمن ابلاغ مراتب به کلیه واحد‌های ذی ربط، دستور فرمایید تمهیدات لازم جهت تامین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز آن بانک در روز‌های تعطیل پیش رو، به نحو مقتضی صورت پذیرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: