کد خبر: ۳۵۷۹۵۰
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
0
در سومین روز از بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در بهارستان، 6 گزینه پیشنهادی برای تشریح برنامه‌های خود پشت تریبون رفتند و اولویت‌های خود را تشریح کردند و به برخی منتقدان و استدلال‌های مخالفان پاسخ دادند.
سه وزیر پیشنهادی بدون مخالف
به گزارش پول نیوز، بهرام عین‌اللهی گزینه وزارت بهداشت و درمان اولین وزیر پیشنهادی بود که دیروز پشت تریبون بهارستان رفت. بررسی صلاحیت وی که در جلسه یکشنبه نیمه کاره باقی مانده بود، در جلسه دیروز ادامه یافت و بعد از بیان استدلال‌های مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی از اولویت‌های خود برای این وزارتخانه گفت که این روزها درگیر بیماری همه‌گیر کرونا است. بر همین اساس او ضمن تأکید بر اینکه مهار کرونا از اولویت‌هایش است وعده داد که تا پایان بهمن ماه جاری واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را به اتمام خواهد رساند.

بعد از وی نوبت به حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید تا برنامه‌های خود را تشریح کند. او اشتغال را بحث اصلی کشور و وزارتخانه خود دانست و از ضرورت تهیه یک بانک اطلاعاتی درباره وضعیت اشتغال در کشور سخن گفت. او البته این را هم تأکید کرد که برخی فسادهای رخ داده موجود در زیر مجموعه‌های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را پایان خواهد داد. بر همین اساس وعده داد که آغاز کار او پایان فساد در این زیر مجموعه‌ها خواهد بود.

در ادامه نوبت یه سید جواد ساداتی‌نژاد گزینه پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی رسید. ساداتی‌نژاد که در حال حاضر نماینده کاشان در مجلس است در نطق خود بر اهمیت توجه به امنیت غذایی در کشور اشاره کرد و کشاورزان را تولید کنندگان قدرت برای جمهوری اسلامی ایران خواند.

در ادامه اما در اتفاقی قابل توجه سه وزیر پیشنهادی که بررسی صلاحیت و برنامه‌هایشان در دستور کار قرار گرفت هیچ مخالفی نداشتند. امین حسین رحیمی گزینه پیشنهادی برای وزارت دادگستری، امیر آشتیانی برای وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح و رستم قاسمی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی سه گزینه ای بودند که هیچ نماینده‌ای برای اعلام مخالفت با برنامه‌های آنها ثبت نام نکرده بود و لذا بر اساس آیین نامه مجلس نمایندگان موافق هم نطق نکردند. این وزرای پیشنهادی بعد از اعلام گزارش کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با حوزه کاری‌شان، پشت تریبون رفتند و از برنامه‌هایشان دفاع کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: