کد خبر: ۳۵۸۱۸۹
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
اگر مسئولان همکاری کنند و قفل اقتصاد بین‌المللی ایران باز شود؛ سرمایه گذاری خارجی و کاهش ریسک کاهش قیمت دلار تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و امید به زندگی خواهد داشت.
////
به گزارش پول نیوز، اگر دولت جدید می‌داند که علت اصلی مشکلات در قطع بودن کانال‌های ارتباطی سالم با همسایگان و کشور‌های تاثیرگذار و مناسبات بین‌المللی معقول و کاهش تنش منطقه‌ای و همین‌طور حل مساله FATF و برجام به عنوان دو فرایند نمادین است، می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
بپذیرید اگر مسئولان همکاری کنند و قفل اقتصاد بین‌المللی ایران باز شود؛ سرمایه گذاری خارجی و کاهش ریسک کاهش قیمت دلار تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و امید به زندگی خواهد داشت.

اما اگر دولت جدید خود را درگیر شعار‌های توخالی کند و در واقع بخواهد با رفتار‌های پوپولیستی مخاطبان خاص خود را از خود خشنود کند، مطمئن باشید خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شود ماه عسل این دولت به پایان خواهد رسید و با کوهی از مشکلاتی که ریشه در تصمیمات ساختاری و غیرمعقول دارد فشار مضاعفی از سوی افکار عمومی متوجه این دولت خواهد شد و با توجه به کم تجربه بودن و فقدان سابقه مدیریتی توسط وزرای پیشنهادی کار آقای رئیسی که خودش نیز سابقه زیادی در حوزه مدیریت اجرایی ندارد و همه عمر کاری خود را در دستگاه قضایی سپری کرده بسیار دورنمای ترس آوری را برای ما متصور خواهد شد.

در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: اولویت هر تیم اقتصادی که در کشور انتخاب می‌شود باید رفاه و معیشت مردم در جامعه باشد که این اتفاق بدون نچرخیدن چرخه اقتصاد عملی نخواهد شد.

وی افزود: چرخه اقتصاد زمانی به حرکت در می‌آید که اقتصاد کشور از حالت رکود خارج و تولید جایگزین آن شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت قبلی فقط بر کاهش نرخ تورم در کشور تمرکز کرده بود که به کاهش رکود و خروج اقتصاد از این حالت فکری نکرده بود که نتیجه امروزه حاکم از این موضوع است.

جعفرزاده اظهار کرد: خروج اقتصاد کشور ار حالت رکود باید اولین اولویت دولت باشد، زیرا اگر کاهشی نشود تاثیر مستقیمی بر نرخ تورم در کشور خواهد داشت و این موضوع به خودی خود از رونق تولید جلوگیری میکند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که وعده‌های دولت ابرهیم رئیسی تاثیری بر اقتصاد کشور داشته باشد هرچند که این موضوع طی ۶ الی ۷ ماه آینده مشخص خواهد شد و پس از آن می‌تواند در این باره اظهار نظر کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: