کد خبر: ۳۵۸۲۳۹
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
0
عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی دولت این است که تا پایان فصل پاییز واکسیناسیون عمومی به نتیجه برسد.

واکسیناسیون عمومی تا پایان پاییز تمام می‌شود

 

 

به گزارش پول نیوز، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه و در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود:اگر ۶۰ میلیون دوز واکسن در کوتاه مدت تا نیمه مهرماه وارد شود، حجم زیادی از نیاز کشور برای واکسیناسیون جامعه هدف محقق می‌شود.


وی ادامه داد: قبل از شروع به کار دولت جدید در ایران و در طول یک ماه گذشته، گزارشی از وضعیت واکسیناسیون کشور تهیه و به ستاد ملی کرونا ارئه شد.

عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در این گزارش پیش‌بینی شد تا ضمن تاکید بر تولید داخل، نیاز به واردات حجم زیادی واکسن از سایر کشور‌ها وجود دارد و با برنامه ریزی از سوی دولت و مجلس، منابع مالی آن نیز تامین شد و بر همین اساس، رییس جمهوری به وزات امور خارجه ماموریت داد تا به عنوان وزارتخانه مسوول، به رایزنی برای واردات واکسن از سایر کشور‌های مختلف دنیا بپردازد تا نیاز کشور در امر واکسیناسیون تامین شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: کل نیاز کشور ۱۴۰ میلیون دوز واکسن است و طبق گزارش‌های دریافتی واردات واکسن در کنار تولید داخل افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های داخلی نیز هر چه قدر تولید واکسن داشته باشند برای تامین نیاز داخل کشور استفاده خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به ادامه دار بودن کرونا و نیاز جهانی واکسن، دوز‌های یادآوری در سال‌های آتی از واکسن داخلی استفاده می‌شود و در نهایت اگر واکسن مازادی داشته باشیم، امکان صادرات آن فراهم خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت بخش خصوصی در تامین فضا و لجستیک لازم برای واکسیناسیون امیدوار هستیم تا توان کنونی که تزریق روزانه حدود ۶۰۰ هزار دوز واکسن است به بیش از یک و نیم میلیون دوز، در کشور برسد تا مردم سریع‌تر ایمن شوند و میزان حجم افراد مبتلا و فوتی به شدت کاهش پیدا کند.

افزایش نگران‌کننده شمار بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی همزمان با پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر کرونا ظرف یک ماه اخیر سبب تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو همراه با افزایش شمار بیماران کرونایی غیربومی در مشهد شد.

هم‌اکنون ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۱ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ تن رسید.

از دیروز (شنبه) تا امروز یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۱۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید و تا کنون چهار میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

هفت هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و هفت میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دُز رسیده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ تن رسیده است.
 
منبع: بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: