April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۲۴۷
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲
0
روش های طبیعی زیادی برای درمان آفتاب سوختگی وجود دارد.
درمان آفتاب سوختگی با روش‌های نوین
 
 
به گزارش پول نیوز، روش‌های طبیعی زیادی برای درمان آفتاب سوختگی وجود دارد، مثل مالیدن خمیر سیب زمینی خام یا مقداری عسل به پوست. اما بعضی کار‌های به ظاهر بی ضرر می‌توانند آفتاب سوختگی تان را تشدید کنند. حتی غذایی که می‌خورید یا لباسی که می‌پوشید هم یا به درمان آفتاب سوختگی تان کمک می‌کند یا آن را وخیم‌تر می‌کند.
در ادامه از کار‌هایی خواهیم گفت که بعد از آفتاب سوختگی نباید انجام شوند.

۱- استفاده از آلوئه ورای حاوی مواد افزودنی

گرچه استفاده از ژل آلوئه ورا به تسکین قرمزی پوست کمک می‌کند، اما باید به نوع ژلی که به پوست خود می‌زنید هم توجه داشته باشید. برخی مواد مصنوعی مانند بنزوکائین یا لیدوکائین می‌توانند پوست را بیشتر تحریک و خارش آن را بیشتر کنند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای درمان پوست آفتاب سوخته از مرطوب کننده‌های خالص آلوئه ورا استفاده کنید.

۲- پوشیدن لباس‌های تنگ

در اینکه لباس‌های تنگ روی تن خیلی خوب می‌شوند شکی نیست، اما این لباس‌ها قطعاً بهترین پوشش برای کسی که آفتاب سوخته شده نیستند. پوشیدن لباس‌های جذب روی پوست آفتاب سوخته جلوی نفس کشیدن پوست و بهبود یافتن آن را می‌گیرد. به جای پوشیدن لباس‌های تنگ، از لباس‌های گشادتری از جنسی مثل نخ استفاده کنید که هوا را از خود عبور می‌دهد.

۳- نوشیدن قهوه

آفتاب سوختگی اغلب باعث سردرد می‌شود و شاید اینطور به نظر برسد که یک فنجان قهوه سردردتان را برطرف می‌کند، اما در حقیقت وضع تان را بدتر می‌کند. حضور طولانی مدت در آفتاب باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و باید آب زیادی بنوشید تا این آب از دست رفته را به بدن بازگردانید. از آنجایی که کافئین ادرار آور است، باعث می‌شود بیشتر دستشویی بروید و بدن تان مایعات و مواد معدنی اساسی بیشتری را از دست دهد.

۴- پوشاندن آفتاب سوختگی با آرایش

پوشاندن پوست آفتاب سوخته‌ی در حال ریزش با آرایش شاید وسوسه کننده باشد، اما مثل پوشیدن لباس تنگ می‌ماند و جلوی نفس کشیدن پوست را می‌گیرد. اگر باید حتماً آرایش کنید، از محصولات سنگین خودداری و از برس‌های آرایشی نرم استفاده کنید. متخصصان پوست همچنین توصیه می‌کنند از اسفنج‌های آرایشی مرطوب استفاده کنید، چون پوست را کمتر اذیت می‌کنند.

۵- لایه برداری

پوست آفتاب سوخته ظاهر خوشایندی ندارد و طبیعی است که دلتان بخواهد آن پوست خشک و در حال جدا شدن را لایه برداری کنید. اما این کار می‌تواند آسیب وارده به پوست را بیشتر کند، چون محصولات لایه بردار معمولاً به پوست فشار وارد می‌کنند. به جای این کار، اجازه دهید پوست آفتاب سوخته به طور طبیعی خوب شود، امری که معمولاً تا یک هفته به طول می‌انجامد.

۶- استفاده از کرم بدن نامناسب

زدن کرم بدن می‌تواند به مرطوب شدن پوست آفتاب سوخته کمک کند، اما مطمئن شوید محصولی که استفاده می‌کنید پایه‌ی الکلی ندارد. الکل به محصولات بهداشتی کمک می‌کند وارد پوست شوند و به لایه‌های عمیق‌تر آن نفود کنند، اما در عین حال می‌تواند چربی طبیعی‌ای که پوست برای حفظ رطوبت خود به آن نیاز دارد را از بین ببرد.

۷- نوشیدن آب پرتقال

آب مرکبات گرچه آنتی اکسیدان زیادی در خود دارد، اما در عین حال می‌تواند حساسیت پوست به نور را بیشتر کند. لازم نیست نوشیدن آب پرتقال را به کلی کنار بگذارید؛ در صورتی که مقدار زیادی از آن را نوشیدید باید از کرم ضد آفتاب بیشتر استفاده و از نور مستقیم خورشید دوری کنید.

۸- استفاده از مرطوب کننده‌های حاوی SPF

شاید فکر کنید یک کرم مرطوب کننده‌ی حاوی SPF دقیقاً همان چیزی باشد که پوست تان برای آفتاب سوخته نشدن به آن نیاز دارد، اما حقیقت آن است که این بهترین راه برای حفظ پوست از صدمات نور خورشید نیست. تحقیقات نشان داده بیشتر افراد هنگام استفاده از مرطوب کننده‌های حاوی SPF قسمت‌های اصلی صورت را از قلم می‌انداختند، اما کسانی که از ضد آفتاب واقعی استفاده می‌کردند آن را یکدست‌تر روی پوست پخش می‌کردند.
 
منبع: بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: