کد خبر: ۳۵۸۲۹۲
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
0
روانشناس با تاکید بر اینکه نباید در بحران کرونا هر خبری را پذیرفت اظهار داشت: برای پذیرش یک خبر باید منبع رسانه‌ای آن و انگیزه و هدفش از انتشار خبر را بدانیم.
چگونه با اضطراب کرونایی مقابله کنیم؟
 

به گزارش پول نیوز، علیرضا عابدین روانشناس درباره روش‌های کاهش استرس و اضطراب در مبتلایان به کرونا گفت: امروزه در کشورمان وضعیت دشواری قرار گرفته‌ایم. از طرفی به صورت روزمره توسط رسانه‌های غربی و عربی تحت خبر‌های بد و سیاه هستیم و از طرف دیگر اعتماد عمومی نسبت به عملکرد مسئولان نسبت به کنترل بحران کرونا به حداقل رسیده است. در این حالت مردم افسرده شده اند و ما باید نقشی فعال را در دریافت و پردازش اخبار داشته باشیم. در این عصر نمی‌توان به صورت منفعلانه خبر را دریافت کرد.

عابدین افزود: ما بسیار باید باهوش‌تر باشیم. پیش از این خبر رادیو تلویزیون و روزنامه را باید تجزیه تحلیل می‌کردیم و در حال حاضر رسانه‌های جمعی دیگر هم وجود دارند. نباید موارد موجود در این شبکه‌ها را برای دیگران ارسال کنیم. اگر بخواهیم به صورت ۲۴ ساعته به اخبار بد گوش دهیم تاثیر خود را به صورت قطره چکانی بر جای خواهد گذاشت. نیازی نیست منابع خبر را محدود کنیم بلکه باید بتوانیم هدف و انگیزه این رسانه‌ها را تحلیل کنیم به عنوان مثال NBS عربستان سعودی و BBC انگلستان و جیره خوار ملکه انگلیس است و صدای آمریکا همان صدای آمریکاست و صدای ایران نیست.

وی با تایید این موضوع که استرس موجب کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود گفت: باید ضمن اینکه ساعات دریافت خبر را محدود کنیم از منابع مختلف خبری استفاده کنیم، اما بدانیم انگیزه این رسانه‌ها چیست و از کجا تعذیه می‌شوند. در زندگی نباید اوقاتمان را فقط با اخبار پر کنیم بلکه باید هنری مثل موسیقی و کامپیوتر بیاموزیم و با افراد دیگر به صورت مجازی ارتباط بگیریم. تغذیه مناسب داشته و ورزش کنیم و از مشاوره استفاده کرده و از مصرف دخانیات خودداری کنیم.

روانشناس خاطرنشان کرد: در درجه اول باید با هوشتر باشیم و از زمانمان با کادربندی جدید به صورت بهینه استفاده کنیم اگر لازم است در خانه بمانیم واقعا در خانه بمانیم و اگر مسئولان می‌گویند از تردد غیر ضرور خودداری کنیم نباید جاده‌ها را پُر کنیم بلکه باید بیشتر مهارت بیاموزیم.

وی در پایان اظهار داشت: فردی که نمی‌تواند بخوابد یعنی اضطراب دارد فردی که نمی‌تواند خواب درستی داشته باشد یعنی افسردگی دارد. باید برای جلوگیری از استرس راهکار‌های گوناگونی را مد نظر قرار دهیم و استرس را از بدنمان خارج کنیم.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: