April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۳۴۳
0
شاخص بورس پس از چند روز قرمز پوشی، کانال یک و نیم میلیونی را پس گرفت.
شکار سهام به دست فعالان بازار بورس
به گزارش پول نیوز، شاخص بورس در ادامه روند رو به رشد خود امروز دوباره به سهامداران روی خوش نشان داد و با عبور قدرتمند از مقاومت یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد؛ به نگرانی‌های دو سه روز گذشته آنان پایان داد.

با توجه به قرمز پوش شدن بورس در سه روز گذشته؛ خیلی‌ها نگران گشایش امروز بودند. اینکه "بازار امروز" چه رنگی خواهد بود؟

البته مثل همیشه بازار همه را غافلگیر کرد. در پیش گشایش از ۵۴۲ نماد بورسی فقط ۲۶ نماد صف فروش داشتند که این تعداد تقریبا نصف صف‌های خرید بود و از دور شدن بازیگران از هیجانات کاذب حکایت داشت.

با گشایش بازار و البته کمی مکث؛ روند رو به رشد آغاز شد و در کمتر از نیم ساعت شاخص از یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد و بعد با یک دنده عقب شیرین؛ سطح شکسته را بوسید و تا یک میلیون و ۵۱۸ واحد پرواز کرد.
 
شکار سهام به دست فعالان بازار بورس

نکته جالب اینکه در لحظات پایانی بازار تعداد صف‌های فروش به ۳۶ سهم کاهش و تعداد سهم‌های صف خرید به ۲۰۱ سهم افزایش یافت که سیگنالی مثبت برای گشایش شنبه هفته آتی است.
 

بیشتر بخوانید: بورس سبزپوش به تعطیلات رفت



براساس داده‌های سازمان بورس امروز سهامداران شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان کیش، سرمایه‌گذاری صبا تامین و سرمایه‌گذاری هامون صبا بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن الوند، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان بیشترین کاهش قیمت را در تابلو بورس ثبت کردند.
 
شکار سهام به دست فعالان بازار بورس

به عقیده کارشناسان در متغیر‌های بنیادی اثرگذار در قیمت سهام تغییر محسوسی رخ نداده است و از همین روز ادامه روند فعلی قابل پیش بینی بود.

سیگنال‌های مثبت وزیر اقتصاد به بازار بورس در جلسه دیروز شورای عالی بورس؛ تاکید دکتر کشاورز معادن معاون وزارت صمت بر محدود شدن عرضه سیمان به بورس کالا و رفع مشکل برق کارخانه جات سیمان؛ تاکید رئیس سازمان بورس برتوجه ویژه به "دیدبان بازار" برای گزارش تخلفات و نیز لزوم حذف قیمت گذاری دستوری برای عرضه خودرو در بورس کالا و نیز قرار گرفتن مستندات راه اندازی "کانون سهامداران حقیقی" بر روی سایت این سازمان هم از خبر‌های مثبتی بود که به نوبه خود در حرکت شاخص اثرگذاشت.
 
 

پس از هر رشد؛ پای یک "اصلاح" در میان است

 
 
البته بورس بعد از یک حرکت ادامه دارد بر مدار رنگ سبز، دو سه روزی بود که به " قرمز" تغییر رنگ داده بود و همین قرمزی هم خیلی ها، به ویژه تلخ کامان ریزش پارسال را نگران کرده بود، اما همانگونه که کارشناسان تاکید داشتند این یک استراحت در مسیر رو به جلو بود، هرچند شاخص بورس مقاومت‌های محکمی را در پیش رو دارد و اصلاحات بعدی هم دور از انتظار نیست.
 
 

از رنگ قرمزنترسید

 

در پایان این مطلب توصیه ای به سهامداران و فعالان بورس می شود که بورس جای کاسب ها است آن‌ها که اهل ریسک، حساب و کتاب هستند. آن‌ها با یک شکست عقب نشینی نمی‌کنند و نه با یک پیروزی جشن می‌گیرند.

اگر از رنگ قرمز بازار می‌ترسید و دست و پای خود را گم می‌کنید؛ لطفا وارد بازار بورس نشوید. چون فقط کاسب‌های حرفه‌ای و کف بازار می‌دانند که هر رنگ قرمز بازار فرصتی برای کسب سود‌های جدید است.

بورس باز‌ها "ماتادور های" بازار هستند، رنگ بازار که "قرمز: می‌شود، تازه آن‌ها مهیا‌ی شکار می‌شوند و شکار برگه‌های بی زبان سهام که بر "زمین" افتاده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: