April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۳۴۹
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
0
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جنس وزارت آموزش و پرورش از تمام وزارتخانه‌ها جداست، وزیر پیشنهادی باید برای طرح رتبه‌بندی معلمان برنامه داشته باشد.

نظری: وزیر آموزش و پرورش باید برای رتبه بندی برنامه بریزد

 

به گزارش پول نیوز، علیرضا نظری اظهار کرد: با توجه به گستره دامنه آموزش و پرورش و ازآنجا که این وزارتخانه با بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز و خانواده آنها و یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته که نخبگان کشور بوده و از فرهنگ‌سازان هستند، در ارتباط دوسویه است، فردی باید مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده بگیرد که غیر از عنصر شایستگی از سبقه کاری در این حوزه برخوردار باشد.

 

وی تصریح کرد: جنس وزارت آموزش و پرورش با همه وزارتخانه متفاوت است، وزیر پیشنهادی با ۷۷ رای موافق بازهم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، گزینه‌ای که به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح می‌شود باید تخصص، تحصیلات عالیه و تجربه کافی در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش را در کارنامه خود داشته باشد.


نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای معنادار مجلس و عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی حامل پیام بود، گفت: رئیس جمهور باید برای معرفی گزینه جدید نظر مجلس را در انتخاب خود لحاظ کند و فردی را برگزیند که تمام شرایط مورد نیاز اعم از تخصص و تجربه را که مدنظر مجلس است، دارا باشد.
نظری اظهار کرد: بدنه آموزش و پرورش در حال پیر شدن است، سال‌ها است دانشگاه فرهنگیان تعطیل شده و همین امرو باعث شده کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش به شدت احساس شود، هم اکنون آموزش و پرورش با کمبود ۲۰۰ هزار نیروی انسانی مواجه است، لذا وزیر پیشنهادی باید برای این چالش‌ها برنامه داشته باشد و بتواند به شایستگی خلا کمبود نیرو را جبران کند.

 

وی ادامه داد: بلاتکلیفی کسانی که در این وزارتخانه به عنوان نیروی نهضت سوادآموزی و حق ‌التدریسی فعالیت دارند، بازنگری در متون درسی با توجه به حذف بعضی کدواژه‌های ارزشی از کتب درسی، بحث طرح رتبه‌بندی معلمان و مسائلی از این دست چالش‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند و مدیر این وزارتخانه باید راهکار مناسب برای رفع این مشکلات داشته باشد.

 

منبع : گسترش نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: