کد خبر: ۳۵۸۳۸۶
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
0
سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولیدات و رشد سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این منطقه آزاد با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
منطقه آزاد با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
 
 
به گزارش پول نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این تفاهم‌نامه با هدف "توانمندسازی و مهارت افزایی نیروی انسانی برای ارتقای توان بالقوه اقتصادی کشور، بهبود مهارت‌ها و توانایی‌های متقاضیان کسب فرصت‌های شغلی یا افراد شاغل در بخش‌های مختلف اقتصادی مستقر در مناطق ویژه اقتصادی" به امضای مسئولان دو سازمان رسید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در هنگام امضای این تفاهم‌نامه گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری و تسهیل‌گری جامعه محور می‌توان کیش را به معین مهارت ملی تبدیل کرد.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: با تفویض اختیارات قانونی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، این منطقه می‌تواند به الگویی در زمینه مهارت آموزی برای مناطق آزاد کشور تبدیل شود.

به گفته وی تحقق این موضوع موجب دستیابی به مراکزی که زمینه ساز ایجاد مراکز تخصصی و دپارتمان‌های ملی دارند خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از حمایت همه جانبه از افراد متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای صلاحیت حرفه‌ای هستند خبر داد و افزود: در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی از افرادی که تحت عنوان مربی در حوزه تربیتی فعالیت می‌کنند، حمایت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه حدود ۵ درصد نوآوری‌ها مربوط به منشا و ظهور دانشگاهی است و ۹۵ درصد هم منشا بازار، صنعت، مشتری و مردم دارد افزود: افرادی که دارای قدرت نوآوری باشند از تمام استعداد و خلاقیت‌های خود به عنوان یک فرصت در جهت خلق مهارت ایفای نقش می‌کنند.

اوسط هاشمی با تاکید بر این که جهان به انقلاب در حوزه مهارت می‌اندیشد و باید به تحول و باز‌نگری روی بیاوریم و این مهم الزام هست نه انتخاب، گفت: دانشگاه‌های بسیار خوبی در کیش حضور دارند، اما شعبه آموزش فنی حرفه‌ای وجود ندارد و شکاف جدی نیز میان مهارت و مدرک وجود دارد و این اتفاق نشان دهنده فاصله قابل توجهی با انسان توانمند داریم.


تشکیل شورای سیاست گذاری آموزش‌های فنی و حرفه ای/ نداشتن مهارت بزرگترین علت معضل بیکاری در کشور

اعلام حمایت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از وزیر پیشنهادی کار

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تربیت نیرو‌های متخصص بیکاری استان هرمزگان را کاهش دهد

شایان ذکر است از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به بحث افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای میان نقش آفرینان و ساکنین کیش، بسترسازی به منظور رشد اقتصادی مداوم و فراگیر، اشتغال پایدار و مولد و کار شایسته، ارتقای توان تولید و صادرات محصولات در منطقه آزاد کیش به واسطه ارتقای کیفیت و بازدهی مهارت‌های متنوع نیروی انسانی اشاره کرد.

زمینه سازی موثر برای انتقال فناوری از طریق توسعه منابع انسانی، افزایش همکاری مشترک به منظور هم‌افزایی و تبدیل منطقه آزاد کیش به الگوی توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در میان مناطق آزاد کشور و به روز سازی تجهیزات و سخت افزار آموزشی مبتنی بر فناوری با گسترش تعاملات مشترک و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هم از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: