کد خبر: ۳۵۸۵۶۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
0
سرعت تغییرات و تحولات در حوزه بلاک چین و رمز ارز‌ها بسیار زیاد هست و دستاورد‌ها روزانه یا ثانیه‌ای شده است. در نتیجه کنترل نظام‌مند و سیستماتیک این صنعت بسیار چالش برانگیز و سخت شده است.
چین چه آینده‌ای برای ارز‌های دیجیتال رقم خواهد زد؟
به گزارش پول نیوز، دولت چین در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان و جهان‌شمول خود، معمولاً صنایع مولد و تأثیرگذار را به حرکت در مسیر و چارچوب‌های استراتژیک از پیش تعیین شده خود سوق می‌دهد و هدایت می‌کند. در این روند هم تا به امروز موفق بوده است. سرعت و تغییرات در حوزه کریپتوکارنسی همانند اسب سرکشی است که عملاً مدیریت و کنترل آن بر اساس تعاریف سنتی در سیاست‌گذاری دولت چین امری پر چالش و تقریباً غیرممکن محسوب می‌شود.

دولت چین در اولین اقدام عملی خود بر روی صنعت استخراج متمرکز شد. با این روش که بنگاه‌های غول‌پیکر در صنعت استخراج را با محدودیت قانونی که گذاشت، به صنایع متوسط و کوچک‌تر تبدل کرد. تعدادی از این بنگاه‌ها به کشور‌های دیگر مهاجرت کردند. آن‌هایی که ماندند، عملاً ماینر‌ها و استخراج‌کننده‌های متوسط و کوچک بودند. دولت چین هم دقیقاً دنبال همین موضوع بود. دولت چین قصد داشت، این بنگاه‌ها و صنایع را قابل کنترل و منطبق با سیاست‌گذاری‌های خودش کند.

دولت چین در اقدام بعدی رمز ارز‌ها را به محدوده خاکستری هدایت کرد. این اقدام خیلی مهم بود. به این دلیل که رمز ارز و تبادل رمز ارز در حال حاضر در کشور چین نه امری قانونی هست و نه امری غیرقانونی هستند. دولت چین در حال حاضر رمز ارز‌ها را به عنوان یک دارایی دیجیتال پذیرفته است. در هیچ قانون مکتوبی ارز‌های دیجیتال را منع یا مجاز نکرده است. استخراج رمز ارز در چین با بنگاه‌های متوسط و کوچک ادامه پیدا خواهد کرد. به این دلیل که صنایع متوسط و کوچک هدایت‌پذیر و قابل‌کنترل هستند. اگر بنا بر استراتژی‌های کلان دولت چین، صنایع متوسط و کوچک در صنعت استخراج به بنگاه‌های بزرگ و تأثیرگذار تبدیل شوند، بر مدار چارچوب‌های تعریف شده دولت چین حرکت کرده‌اند. پیش از ورود دولت چین ارز‌های دیجیتال به صورت یک غده غیر قابل‌کنترل در حال بزرگ شدن بود. این روند دولت چین را نگران کرده بود.

به صورت منصفانه باید اشاره کرد که نرخ رشد اقتصادی چین، محدودیت منابع طبیعی در چین و جمعیت کشور روندی را ایجاد کرده است که سیاست چین در حوزه کریپتو و رمز ارز آگاهانه و درست نشان داده شود. در حال حاضر بزرگ‌ترین دل‌مشغولی دولت چین پیرامون ارز‌های دیجیتال راه‌اندازی یوان دیجیتال به بهترین نحو ممکن است. اظهارنظر‌های مقامات چینی که هر از چند گاهی پیرامون رمز ارز‌ها ارائه می‌دهند، متأثر از پروژه یوان دیجیتال نیست. هر ایده و نظری در حوزه ارزش رمز ارز‌ها و بیت کوین نوعی نگاه جدی به یوان دیجیتال محسوب می‌شود. احتمالاً مقامات چینی در آینده نزدیک و هم‌زمان با معرفی یوان دیجیتال ممنوعیت مبادلات ارز‌های دیجیتال دیگر را رسماً اعلام خواهند کرد. البته همانند ممنوعیت استخراج تصمیمی موقت و هم‌راستا با کوچک کردن فعالیت‌های تبادل خواهد بود. همان استراتژی قابل‌کنترل کردن، قابل رصد و بازرسی کردن برای حرکت در مسیری هست که دولت چین می‌خواهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: